Obojživelník s názvem gravel bike již pár měsíců brázdí silnice a terény. Cyklističtí rebelové v něm vidí nový závan v trochu zatuchlých vodách silniční cyklistiky. Možná proto, že tato varianta silničního kola nabízí komplexnější možnosti jízdy a volby terénu. Takže se tu zjevil gravel "štěrkolet"
Společnost Garmin dnes oznámila, že podpepsala smlouvu, na základě které kupují značku Tacx, která je v oblasti cyklistiky známá, jako výrobce indoor cyklistických trenažérů, servisních nástrojů a tréninkových softwarů/aplikací.
Garmin Edge 130 je nový model základního GPS cyklopočítače. Na rozdíl od podobných modelů známých z minulosti (Edge 200, Edge 20, Edge 25), mu v porovnání s dokonalejšími cyklopočítači nechybí nic důležitého. Je malý, lehký, je vybavený černobílým displejem s vynikající čitelností a má ambice oslovit i vrcholové cyklisty.
Jezdíte často na kole sami a bojíte se možnosti, že Vás někdo srazí. Nejste určitě sami. Na jednu stranu se všichni bojíme především o své zdraví a zdraví našich blízkých, na druhou stranu se jistě obáváme toho, že případný viník z místa nehody ujede a nic se mu nestane. Pro takové situace je jednoduché řešení – natočte si svoji vyjížďku.
V nového roce se budeme moci těšit na novinku firmy Tacx. Jedná se o trenažér Magnum Smart, který slouží zároveň jako běžecký pás a cyklistický trenažér. Pro triatlonisty tedy velmi zajímavý „zlepšovák“ pro jejich přechodové tréninky.
Nemáte rádi trenažér a raději se vydáváte na kolo ven, pak myslete na bezpečnost. V tomto období, kdy den má nějakých 9 hodin a z toho většina z nás musí strávit velkou část této doby v práci, není jednoduché vyjet na kolo za denního světla. Někdo holduje trenažéru, někdo raději „polyká“ kilometry venku. Pro tu druhou skupinu přinášíme rozbor zajímavého osvětlení - NiteRider Sentinel 40.
Na cyklistickém veletrhu Eurobike v německém Friedrichshafenu dnes značka Garmin představila novou, již třetí generaci wattmerů Garmin Vector. Wattmetry Garmin Vector jsou cyklistické pedály s měřením výkonu, které poskytují unikátní množství dat o síle a technice šlapání. K nejzajímavějším vlastnostem nových pedálů patří zcela nová konstrukce, zvýšená přesnost měření či výrazně jednodušší montáž a tím pádem i použití s více koly. Nově jsou pedály schopné komunikovat s aplikací Garmin Mobile App i pomocí Bluetooth technologie.
Silniční kola nesoucí jméno fenomenálního britského dráhaře
jsou rozdělena do sekcí podle svého určení a model AIR 9.9 ETAP
vévodí té aerodynamické. Rám C10 má zadní brzdu
umístěnu pod středovým pouzdrem, přední čelisti jsou plně
integrované ve vidlici C9 a vedení je rovněž skryto dovnitř
rámu.
Tato luxusní časovkářská raketa vzbudila asi největší zájem mezi odborníky již při svém debutu. Dokonale profilovaný rám a atraktivní design v kombinaci lesklé černé a chromově stříbrné dělají z tohoto stroje jednoho z top favoritů pro nadcházející triatlonovou sezónu. Kolo na vás dělá dojem, že je super rychlé ,i když prostě jen stojí na místě.
Varia Vision™ je novinka z dílny americké značky Garmin. Podobně, jako cyklistický radar nebo smart světla pařící do produktové řady Garmin Varia, i Varia Vision™ je v oblasti cyklistiky absolutní technologickou novinkou. Garmin Varia Vision™ je cyklistický head-up displej, pomocí kterého můžete všechny důležité informace nepřetržitě sledovat přímo v zorném poli, aniž byste museli klopit zrak na displej cyklistického počítače.
Dlouho očekávaná studie Top 15 mužů letošní Havaje je tady! Slowtwitch nezklamal a pěkně dopodrobna zpracoval vybavení a stroje světové ironmanské špičky. Čtěte více!
Prohlédněte si stroje 15 nejlepších žen letošní Havaje. Porovnejte délku klik, velikost rámu, koukněte jaké ženy mají převody, či kdo používá wattmetr. zdroj www.slowtwitch.com
Špičková přilba, která nemá v současnosti konkurenci. V mnoha testech po celém světě porazila i čistě časovkářské přilby. Fantasticky sedí díky AIRfit systému – bezkontatní posed, minumum potících bodů, super ventilace. Unikátní dvojitá skořepina. Univerzální použití – MTB, cyklokros, silnice, dráha, časovk, triatlon.
V Německém Fridrichshafenu probíhá největší evropský veletrh velo materiálu. Přinášíme malou ochutnávku především triatlonového vybavení na sezobu 2013
Možná si vzpomínáte na dobu, kdy jsme své silniční stroje nazouvali do co nejužších plášťů s poukazem na aerodynamický i valivý odpor a související rychlost a živost jízdy. Pak se zničeho nic objevily široké 23mm pláště a z roku na rok devatenáctky prakticky zmizely. Třiadvacítky jsou pohodlnější, bezpečnější a nikdo nepochybuje o tom, že i stejně rychlé. No a něco podobného se zhuba před dvěma lety událo u karbonových ráfků. A všechno to začalo vlastně tak trochu náhodou.
Lukáš Slatinský, redaktor serveru etriatlon.cz, okusil nejmodernější 3D technologii pro nastavení optimálního posedu od společnosti Retül. Zde jsou jeho postřehy.
Vášeň pro dokonalost, inovaci a použití nejmodernějších kompozitových materiálů při vývoji nejlepších kol a aut světa - to jsou charakteristiky, jež spojují švýcarského výrobce špičkových kol BMC a legendární automobilku Lamborghini. V italském Miláně byl představen unikátní koncept závodního silničního kola vzniklý díky spolupráci těchto dvou společností.
Triatlonové tretry musí kromě běžných hodnot cyklistických treter nabízet ještě další zásadní výhody navíc. Těmi jsou možnost uchycení na kolo, rychlé obouvání a možnost jízdy bez ponožek. Ve Specialized se opět řídili heslem „Innovate or Die“ a u svého vlajkového modelu SW Trivent se do toho pořádně obuli.
Týmová replika silničního kola SLR01, na které vyhrál Cadel Evanse letošní Tour de France, to jest kolo, na kterém se představí nadcházející víkend Přemek Švarc v Pekingu na finále MS v triatlonu.
Etriatlon.cz nedávno avizoval v upoutávce, že redaktor Lukáš Slatinský absolvoval seřízení posedu u firmy Specialized. Zadání bylo poněkud protichůdné. Dosáhnout časovkářské polohy na silničním kole. Podařilo se?
Redaktor etriatlon.cz Lukáš Slatinský absolvoval na vlastní kůži seřízení posedu u firmy Specialized. Zadání pro specialistu bylo velmi komplikované. Dosáhnout časovkářské polohy na silničním kole. Lze to? Zde je první ochutnávka fotografií.
Jan Kubíček, specialista na X-terru, sedlá pro sezónu nový model značky Specialized s názvem S-WORKS EPIC Carbon MTB. Jaké byly jeho první dojmy a podrobnou fotoreportáž naleznete uvnitř článku.
Představujeme kola americké značky HED. Firma HED byla založena Stevem Hedem v roce 1985. Jak už to v cyklistice bývá, jednalo se o tzv. „garážovku“. Steve se začal zabývat konstrukcí aerodynamických kol. Postupným získáváním zkušeností jak teoretických tak praktických, ať to již byly zkoušky v aerodynamickém tunelu, nebo zpracování kompozitních materiálů, vybudoval firmu, která dodává svoje kola předním cyklistickým stájím (Astana, Columbia) a nejlepší ženě v dlouhém triatlonu současnosti Chrissie Wellington.
S rokem 2010 rozširujeme triatlonové zpravodajství o pravidelné informace o v Čechách dostupném triatlonovém vybavení. Jako první zveřejnujeme dvě časovkářská kola a rámové sety značky Pinarello.
V silvestrovské speciální reportáži jsme pro vás připravili test modelu LIBERTA WOMAN 60. Jak už samotný název napovídá, rám je určen převážně pro triatlonové závodnice starších 60 let. Byli jsme mile překvapeni jeho jízdními vlastnostmi.
Petr Pasev se vrátil z rakouského Ramsau. Skvěle upravené běžecké tratě jednoduše ignoroval a zaměřil se na cyklistickou sílu v kopcích. V rozhovoru obhajuje své zimní tréninky a také se rozpovídal o wattmetru.
Vracíme se o pár měsíců zpět, kdy závodní sezóna byla v plném proudu a ve vzduchu bylo cítit napětí, kdo že vyhraje olympijský závod. V této atmosféře se pořádal EP v Karlových Varech.
Pro milovníky jedné stopy, myšleno té cyklistické, patří brněnský veletrh SPORT LIFE mezi hlavní událost domácí scény. Cyklistika hraje rok od roku na tomto veletrhu větší roli, letos ji patřili tři pavilóny.
Přítelkyně dostala na testování skládačku, tak mi to nedalo a vyzkoušel jsem si, jak se na ní jezdí. Nejlepší na tomhle kole je extra dlouhá sedlová trubka a také řídítka, které lze vytáhnout do neskutečné výšky.
Karol Džalaj, prvotřídní slovenský Ironman, si pořídil časovkářské CERVELO. Své soupeře při cyklistice doslova drtí a 180km při Moraviamanu zvládl časem 4:43.
Lucie Zelenková absolvovala Ironmana v Jihoafrické republice na časovkářském speciálu od americké firmy TREK. Jedná se o model Equinox Ttx 9. 9, jenž je určen pro dlouhý triatlon. Uvnitř si můžete prohlédnout detailní fotoreportáž.
Tak i já jsme podlehl mediální a reklamní masáži a pořídil si karbonový rám. Tento skvostný materiál hraje ve světě cyklistiky už delší dobu prim a doslova si ji podmanil. Rám ze slitiny hliníku italské značky WILLIER vystřídal opět Ital, ale tentokráte z dílny DE ROSA.
Zbyněk Švehla, který se nedávno vrátil ze svého čtvrtého startu na havajském Ironmanu svolil a jeho handbike jsem podrobili podobné fotoreportáži. Kousek z německé dílny Schmicking váží 10kg a cena šplhá k 200 tisícům Kč.
Přemek Švarc, dříve dálkový plavec a dnes velká naděje českého triatlonu, si pořídil zbrusu nové kolo s karbonovým rámem značky Cube HPC Litening Team. S kole je navýsost spokojen. Je lehounké, pevné a rychlé.
Po deseti letech ježdění na Campagnolo se triatlonista Petr Bureš rozhodl pro změnu a zvolil Shimano v kombinaci s méně známou značkou ROTOR. Jedná se o italský celokarbonový rám a dojmy z tohoto kola se dozvíte v rozhovoru s řadou fotografií
Martin Hubáček, slovenský juniorský reprezentant, sedlá špičkový celokarbonový rám francouzské značky LOOK. Jedná se o model 486 TRI ruční výroby, který je určen výhradně pro triatlon.
Objektiv našeho fotoaparátu si v depu na Ekol triatlonu v Brně našel cyklistický klenot, který dovezl Filipa Ospalého v letošní sezóně na stupně vítězů v Lisabonu a na domácí trati s ním nenašel přemožitele. V detailní fotoreportáži se můžete prohlédnout model GT GTR CARBON ULTRA , který bude sedlat pro rok 2007.
Dan Fekl si na tuto sezónu pořídil nový silniční speciál značky KUOTA, který je určen přímo pro triatlon. Z celokarbonového rámu K-Factor je doslova nadšen a dvojnásob ho mrzí, že si na ČP v Dobřanech nemohl s tímto zdařilým kouskem odbýt svoji premiéru.
Petr Vejvoda navázal spolupráci s cyklosportem Kerda, který je oficiálním dovozcem značky COLNAGO do ČR a na velké závody bude sedlat špičkový model IBEX MTB. V naší fotoreportáži jsme se podívali na zoubek tomuto špičkovému biku.
Po lením triatlonu ve Žďáru nad Sázavou, který se těšil velkému zájmu, stálo v depu osamocené a velmi nevšední kolo. Netrvalo dlouho a u tohoto černého “klenotu“ značky KUOTA se objevil majitel. Na žádost o fotoreportáž přívětivě kývl a prozradil i něco o sobě.
Pro cyklisty a potažmo pro triatlonisty je listopadový Sport life v Brně vždy lákadlem a letošek nebyl výjimkou. Vždyť se jedná o největší výstavu cyklistiky pod jednou střechou u nás. Fotoreportáží se ohlížíme za nejzdařilejšími kousky.
Při jedné z podzimních jízd na kole jsme potkali cyklistu sedlající karbonový klenot z Apeninského poloostrova. Na svém Pinarellu si taktéž vychutnával poslední hřejivé paprsky před zimním spánkem... Slovo dalo slovo a vznikla následující fotoreportáž.
Tentokráte jsme připravili fotoreportáž závodního speciálu Jana Wainera, reprezentanta v dlouhém triatlonu. Pro letošní sezónu dostal sponzorský dar od české firmy DURATEC a s modelem CYBORG R14 je navýsost spokojen.
Pokračujeme v našem nekonečném FOTO-CYKLO-SERIÁLU. Tentokráte představujeme kolo “řadového“ závodníka Ondřeje Čarňanského, kterému triatlon přirostl k srdci. Dozvíte něco málo o jeho osobě, ale především o kole Bianchi 928 Carbon.
Fotoreportáží z cyklistického depa se vracíme k MS v kvadriatlonu, které se uskutečnilo v Sedlčanech. Srdce triatlonového a cyklistického fanouška zaplesá při pohledu na karbonové doplňky zejména zahraničních závodníků.
Foto-kolo-seriál má tentokráte dostaveníčko u naší ironmaské jedničky Petra Vabrouška. O víkendu kraloval na Slovakmanovi v Nitře a jeho nejbližší start na delších distancích bude v reprezentačním dresu na ME v Almere. Specifické ITU tratě (4-120-30) km Petrovi příliš nesvědčí, ale pokud rozhodčí uhlídají rozestupy v cyklistice, rád by bojovat o medaili jak v jednotlivcích, tak v týmech.
V našem foto-seriálu představujeme kolo Pavla Kašpárka. Zkušený 45-letý závodník na dlouhých tratích hájící barvy klubu SK OMT Pardubice, se chystá v sobotu na Slovakmana směr Nitra. Na červencovém MČR v Otrokovicích skončil na 6.místě časem 9:48:14. Pracuje jako elektromechanik a v Pardubicích mu nikdo neřekne jinak než Kašpi.
TREK Madone SL 5.9 je stejný model, na kterém jel Lance Armstrong v roce 2004 horskou časovku na Alpe d’Huez. „Rám jsem získal za dobrou cenu, díky laskavé podpoře dovozce TREKu do ČR, společnosti Bretton. Celé kolo i s hrazdou váží 7,8kg, bez hrazdy 7,4kg,“ prozrazuje majitel Pavel Paták
V další fotoreportáži jsem pro vás připravili kolo Františka Kubínka. Tento stále pozitivně naladěný junior patří mezi největší talenty českého triatlonu a pokud mu chuť do tréninku a zdraví vydrží i nadále může se stát plnohodnotným nástupcem Filipa Ospalého. Michal Kočař mu poskytl takřka ideální podmínky pro přípravu a pro letošek byl dokonce zařazen do Ekol Elite teamu.
Na letošní Tour de France, se týmy sponzorované firmou Giro (Discovery Channel, Rabobank a Phonak) představili ve zbrusu nových přilbách IONOS. Tato novinka se pyšní 21 otvory pro ventilaci a se svými 260 gramy je zhruba o 20 gramů lehčí než její ultra lehká předchůdkyně ATMOS, což jí ovšem neubralo na bezpečnosti.
Když si pořizoval nové kolo Jan Kovalovský, rozhodoval se mezi značkami Cervelo, Scott, Cannondale a Kuota. Nakonec padla volba právě na italskou značku Kuota. „Sháněl jsem triatlonový speciál a měl určitou představu o geometrii rámu, úhlech, pevnosti,“ dodává Honza. S kolem je maximálně spokojený. Vyhovují mu jak jízdní vlastnosti tak i tuhost rámu.
Minulý týden v časovce družstev i tento týden v časovce jednotlivců sedlali jezdci týmu Discovery Channel nová kola od svého sponzora – Trek TTX Equinox
Evropská Xterra Tour je v plném proudu. Jeden ze závodníků, kteří evropské závody objíždí je i Petr Vejvoda. Server Etriatlon pravidelně sleduje kola, na kterých se v letošním roce závodí.
Ve fotoreportáži si můžete prohlédnout Cannondale juniora Lukáše Hirta z klubu TK Moravské Budějovice. Mezi jeho největší úspěchy patří zisk mistrovského titulu v dorostencích. Pro letošek měl vytyčený cíl v podobě nominace na MEJ. Jak už to někdy ve sportu chodí nejdůležitější závod mu nevyšel na 100%. V týdnu před závodem v Poděbradech se potýkal s nachlazením a mezi juniory skončil na 3.místě. Nezbývá než čekat, zda mu ČSTT udělí divokou kartu.
Lukáši Vrobelovi se pro letošní sezónu podařilo získat za velmi přijatelnou sponzorskou cenu časovkářský speciál CERVELO P3 CARBON. Jedná se o špičkový celokarbonový speciál, který používá i novopečený vítěz Gira d´Italia Ivan Basso. Ve fotoreportáži najdete hodnocení přímo od Lukáše Vrobela.
Tomáš Pozler, závodník týmu SK OMT Pardubice, vyhledává spíše duatlony. V letošním roce se mu podařilo vyhrát duatlon Kunětická hora. V Dobřanech skončil na 16.místě a na MČR v Českých Budějovicích stejné umístění zopakoval. A právě na jihu Čech vznikla fotoreportáž s jeho jednostopou Škodovkou.
Jana Jiroušková je ostřílená triatlonová závodnice. Mistrovstvím ČR v duatlonu v Českých Budějovicích zahájila svojí triatlonovou sezónu. Na start však nastupovala s mírnými zdravotními potíži a doufala, že do nominačního závodu na ME v Brně se její stav nezhorší.
Filip Ospalý bude prohánět své soupeře na zbrusu novém modelu od Meridy s názvem SCULTURA 909. Vychutnejte si pohled na jeho zánovní speciál. A doufejme, že si s tímto karbonovým krasavcem dojede pro tolik vytouženou medaili.
Jelikož v triatlonu rozhoduje i práce v depu, nedoporučuji nákup treter s tkaničkami. Ideální si myslím, že jsou dva, nebo dokonce jeden suchý zip, dle typu závodu. Pro dlouhý triatlon doporučuji více suchých zipů, přezek, pro lepší usazení tretry na noze. Přeci jen se v dlouhém triatlonu jezdí 90, nebo dokonce 180km a tam už je každé takové podcenění znát. Dále pak, aby patní část byla dostatečně vysoká, jinak by také mohlo dojít k vytržení nohy z tretry, při jízdě ze sedla. Důležité je
Tretry (boty): Jelikož v triatlonu rozhoduje i práce v depu, nedoporučuji nákup treter s tkaničkami. Ideální si myslím, že jsou dva, nebo dokonce jeden suchý zip, dle typu závodu. Pro dlouhý triatlon doporučuji více suchých zipů, přezek, pro lepší usazení tretry na noze. Přeci jen se v dlouhém triatlonu jezdí 90, nebo dokonce 180km a tam už je každé takové podcenění znát. Dále pak,
Ráfky: jsou dvě varianty (plášťové, galuskové). V dnešní době je možné i na plášťoví ráfek nasadit i specielně upravenou galusku, jak bylo psáno výše, takže doporučuji plášťové ráfky. Dále pak jsou varianty s 24,28,32, nebo 36 dráty. To je důležitá informace pro domácí kutily, kteří si chtějí kolo sami sestavit, aby nedošlo ke zbytečným komplikacím a koupili si střed se stejným počtem děr. Vynikající nabídku má firma MAVIC.
Pokud opět vynecháme sponzorská kola, zůstává tu výběr mezi Japonským Shimanem a Italskou Campagnolo. Samozřejmě najdou se i značky jako Sachs dnes Sram, které se spíše zaměřují na MTB a také je tu elektronický MAVIC. Mavic je spíše pro fajnšmekry a možná, že jste o něm do této doby ani neslyšeli. Takže jdeme na Japonsko-italský souboj. Campagnolo mělo před shimanem náskok o jeden pastorek, ale od roku 2003 se výhody srovnali a v nejlepších sadách u shimana je také 10 pastorků. Na počet pastorků doporučuji brát ohled
Po povolení jízdy v háku (jízda v balíku) se kolo pro krátké tratě (sprint, olympijský triatlon) přestalo lišit. Vlastně se v cyklistické části v triatlonu odehrává krátký skupinový závod, takže není důvod k nějakým zvláštním úpravám. Opakem je potom kolo pro závod v dlouhém triatlonu, kde závodník absolvuje celých 90, nebo 180km sám, bez jakékoli možnosti se za někým svézt. A právě proto se
Kolo je chloubou každého triatlonisty a také je to ve vybavení každého triatlonisty velký polykač peněz. A právě proto jsem se rozhodl napsat tento článek, aby jste získali přehled, kde se dá nějaký ten peníz ušetřit a kde je hold potřeba více investovat. Základ každého kola je rám. Jestli stavět na míru či koupit sériové kolo, záleží na tom, jak vážně chcete triatlonové závody brát. Čím delší tratě hodláte jezdit, tím spíše doporučuji rám