Petr Bureš vsadil na italskou značku ROTOR
Hlavní důvod byla cena, neboť Dura-Ace se dá pořídit bez problémů za 21 tisíc, což se o Recordu říci nedá.
Přiblížíš nám tvé zbrusu nové kolo? Jak jsi se značkou ROTOR spokojen a jaké byly tvé první dojmy?
Čtenáře jistě bude zajímat cena tohoto karbonového kousku? Jaká kola jsi vlastnil před ROTOREM? Proč jsi se rozhodl zrovna pro tuto značku?
Kolo má karbonový monokok od firmy Rotor (český distributor je z Plzně a nabízí na vše výborné ceny), což je italská značka hodně se blížící Willieru. Teda kvalitou ne cenou. Popravdě co se týče modelu, tak ani pořádně nevím, jak se jmenuje, protože jsem vybíral podle geometrie, váhy a ceny. Vidli jsem zvolil karbonovou za přijatelnou cenu. Zde je jistě rezerva mého kola.
Představec, hlavový, sedlovka a řídítka jsou hliníková od ritchey, zde ještě karbonu tolik nevěřím. A cena za alu je lepší a váhově téměř stejná. Kola jsou zapletené ritchey, náby na mavic ráfkách, váha
Okamžitě jak jsem na kolo sedl, tak jsem pochopil, že to byla výborná volba. Rám ač je dělán ve velikostech a ne na míru, mi sedl přesně na míru, takže jsem nepocítil žádný bolestivý přechod ze svého starého kola. Naopak jsem poznal citelný rozdíl v jízdě "dopředu". Tohle kolo fakt jedu dopředu. Mám pocit, že když šlápnu, tak vše jde do pohybu dopředu. No, dura ace střed dělá teda také dost. Jako obrovský rozdíl vidím v kolech na galuskách, které jsou hand made a celkem drahé, ale jedou a sedí jako přibité. Jediné, co vidím jako nevýhodu svého rámu, je jeho velikost, která téměř znemožňuje druhý košík, ale všechny ostatní větší rámy ho tam bez problému vměstnají. Rám je velmi tuhý ( i díky mé velikosti). Pokud bych chtěl jet Paris-Roubex, tak bych musel dát hodně kvalitní vidli, abych si nevyklepal duši z těla,ale to na triatlonu nehrozí. Jinak musím říci, že v nástupech, při těžkém převodu v kopci nebo při silovém stylu jízdy je rám opravdu pevný a vede dopředu a ani se nehne.
Cena tohoto kola se dá pořídit do 60 tisíc. Dura za 21tis., rám s vidlí( dle kvality) něco přes 20 tis., představec, hlavový, sedlovka a řídítka kolem 4000, pak sedlo a kola a to se do 60 tis. dá. Tohle není žádná specielní cena, ale cena dostupná pro každého u tohoto distributora.
Měl jsem ocelové rámy Kovařík a alu Durateca. Na žádné kolo si nemůžu stežovat , ale technika se vyvíjí a tohle byl určitě krok dopředu. I změna na duru byla k dobru. A galusky jsou opravdu rozdíl, jen nepíchnout těsně před závodem.
Znám několik lidí, kteří rám jezdí a pěli pouze chválu. Po zvážení všech nabídek, teda spíše jen shlédnutí ceníků, jsem pochopil, že mi nikdo nic nedá a budu si proto muset pořádně rozmyslet do čeho investuji. Rám se mi zdál kvalitní a cenově výhodný. Srovnatelný rám od Willieru stojí přes
Karbonovým doplňkům Petr Bureš nedůvěřuje, proto můžete na jeho kole nálest hliníkové od značky Ritchey
Petr Bureš
Petr Bureš našel výzvu. Start na olympijských hrách!
Bureš si spravil chuť vítězstvím v Rakousku