Trek TTX Equinox
20.06.2006 -
Minulý týden v časovce družstev i tento týden v časovce jednotlivců sedlali jezdci týmu Discovery Channel nová kola od svého sponzora – Trek TTX Equinox
Z historie
Dvacátou etapu loňské Tour de France, jíž byla časovka v St. Etienne, vyhrál Lance Armstrong na prototypu TTX Equinox poslední etapu své kariéry na Tour. Byl to poslední krok ve vývoji časovkářského speciálu, na kterém se Armstrong podílel už od roku 1999. Ještě v roce 1999, kdy Armstrong vyhrál „Velkou dámu“ poprvé, jel časovku na Lightspeed Blade s nálepkami Trek. Pak ale John Burke, prezident Treku, dal za úkol svým inženýrům, aby vytvořili nový časovkářský celokarbonový speciál, který by byl vyroben výhradně firmou Trek.
První speciál od Treku zažil svůj debut v roce 2000, kdy Armstrong zajel dokonce rekord časovky na Tour. Trať z německého Fribourg-En-Brisgau do Mullhouse ve Francii zdolal s průměrnou rychlostí 53,98 km/hod.! Totéž kolo mu pak pomohlo získat bronz na olympijské časovce v Sydney.
O mnoho tisíc hodin strávených v aerodynamickém tunelu a miliony dolarů později je na světě nový speciál, na nějž jsou v Treku hrdí. Možná se ptáte, proč marní čas vývojem speciálu, který stejně prodeje netrhne. Ve Ferrari taky neprodají ani jeden monopost F1 a přitom všichni čekají na nejnovější technické novinky. Nový časovkářský speciál od Treku bude součástí nabídky firmy v roce 2007.
Lehčí a rychlejší
Podle inženýrů Treku je nový speciál lehčí a s lepšími aerodynamickými prvky než předešlý TTX model. Zkosená horní rámová trubka pochází z modelu Madone a je o něco delší, takže předsouvá přední kolo dopředu a to vede k větší stabilitě v aerodynamické pozici.
Johan Bruyneel, šéf Discovery Channel, říká: “Pro časovku je důležitá aerodynamika, ale stejně tak je na prvním místě pohodlí a ovladatelnost. Jezdci si pak mohou více odpočinout, když jedou v závětří při týmové časovce”.
Zajímavé je, že Trek ustoupil od technologie OCLV Honeycomb Carbon a výsledkem je tužší a lehčí rám. Nová je i vidlice Bontrager, která teď svým tvarem vytváří společně s rámem kontinuální povrch pro proudění větru a zlepšení aerodynamiky.
Zdroj: cyclingnews.com, převzato z dekbike.cz
Dvacátou etapu loňské Tour de France, jíž byla časovka v St. Etienne, vyhrál Lance Armstrong na prototypu TTX Equinox poslední etapu své kariéry na Tour. Byl to poslední krok ve vývoji časovkářského speciálu, na kterém se Armstrong podílel už od roku 1999. Ještě v roce 1999, kdy Armstrong vyhrál „Velkou dámu“ poprvé, jel časovku na Lightspeed Blade s nálepkami Trek. Pak ale John Burke, prezident Treku, dal za úkol svým inženýrům, aby vytvořili nový časovkářský celokarbonový speciál, který by byl vyroben výhradně firmou Trek.
První speciál od Treku zažil svůj debut v roce 2000, kdy Armstrong zajel dokonce rekord časovky na Tour. Trať z německého Fribourg-En-Brisgau do Mullhouse ve Francii zdolal s průměrnou rychlostí 53,98 km/hod.! Totéž kolo mu pak pomohlo získat bronz na olympijské časovce v Sydney.
O mnoho tisíc hodin strávených v aerodynamickém tunelu a miliony dolarů později je na světě nový speciál, na nějž jsou v Treku hrdí. Možná se ptáte, proč marní čas vývojem speciálu, který stejně prodeje netrhne. Ve Ferrari taky neprodají ani jeden monopost F1 a přitom všichni čekají na nejnovější technické novinky. Nový časovkářský speciál od Treku bude součástí nabídky firmy v roce 2007.
Lehčí a rychlejší
Podle inženýrů Treku je nový speciál lehčí a s lepšími aerodynamickými prvky než předešlý TTX model. Zkosená horní rámová trubka pochází z modelu Madone a je o něco delší, takže předsouvá přední kolo dopředu a to vede k větší stabilitě v aerodynamické pozici.
Johan Bruyneel, šéf Discovery Channel, říká: “Pro časovku je důležitá aerodynamika, ale stejně tak je na prvním místě pohodlí a ovladatelnost. Jezdci si pak mohou více odpočinout, když jedou v závětří při týmové časovce”.
Zajímavé je, že Trek ustoupil od technologie OCLV Honeycomb Carbon a výsledkem je tužší a lehčí rám. Nová je i vidlice Bontrager, která teď svým tvarem vytváří společně s rámem kontinuální povrch pro proudění větru a zlepšení aerodynamiky.
Zdroj: cyclingnews.com, převzato z dekbike.cz
Hodnocení:
DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA
DALŠÍ ČLÁNKY V RUBRICE
Komentáře
RUBRIKY ČLÁNKŮ
TriatlonIronman, dlouhý TTOffroad TT, XterraDuatlonZimní triatlonRozhovoryTechnika a tréninkMateriálAquatlonEtriatlon TeamRace reportyRůznéSwimRun
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY