Trek TTX Equinox

20.06.2006 -
Minulý týden v časovce družstev i tento týden v časovce jednotlivců sedlali jezdci týmu Discovery Channel nová kola od svého sponzora – Trek TTX Equinox
Z historie
Dvacátou etapu loňské Tour de France, jíž byla časovka v St. Etienne, vyhrál Lance Armstrong na prototypu TTX Equinox poslední etapu své kariéry na Tour. Byl to poslední krok ve vývoji časovkářského speciálu, na kterém se Armstrong podílel už od roku 1999. Ještě v roce 1999, kdy Armstrong vyhrál „Velkou dámu“ poprvé, jel časovku na Lightspeed Blade s nálepkami Trek. Pak ale John Burke, prezident Treku, dal za úkol svým inženýrům, aby vytvořili nový časovkářský celokarbonový speciál, který by byl vyroben výhradně firmou Trek.

První speciál od Treku zažil svůj debut v roce 2000, kdy Armstrong zajel dokonce rekord časovky na Tour. Trať z německého Fribourg-En-Brisgau do Mullhouse ve Francii zdolal s průměrnou rychlostí 53,98 km/hod.! Totéž kolo mu pak pomohlo získat bronz na olympijské časovce v Sydney.

O mnoho tisíc hodin strávených v aerodynamickém tunelu a miliony dolarů později je na světě nový speciál, na nějž jsou v Treku hrdí. Možná se ptáte, proč marní čas vývojem speciálu, který stejně prodeje netrhne. Ve Ferrari taky neprodají ani jeden monopost F1 a přitom všichni čekají na nejnovější technické novinky. Nový časovkářský speciál od Treku bude součástí nabídky firmy v roce 2007.

Lehčí a rychlejší
Podle inženýrů Treku je nový speciál lehčí a s lepšími aerodynamickými prvky než předešlý TTX model. Zkosená horní rámová trubka pochází z modelu Madone a je o něco delší, takže předsouvá přední kolo dopředu a to vede k větší stabilitě v aerodynamické pozici.

Johan Bruyneel, šéf Discovery Channel, říká: “Pro časovku je důležitá aerodynamika, ale stejně tak je na prvním místě pohodlí a ovladatelnost. Jezdci si pak mohou více odpočinout, když jedou v závětří při týmové časovce”.

Zajímavé je, že Trek ustoupil od technologie OCLV Honeycomb Carbon a výsledkem je tužší a lehčí rám. Nová je i vidlice Bontrager, která teď svým tvarem vytváří společně s rámem kontinuální povrch pro proudění větru a zlepšení aerodynamiky.

Zdroj: cyclingnews.com, převzato z dekbike.cz











Hodnocení:
Přečteno 1193x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka
10.1.24Luxusní kola si své zákazníky vždy najdou, říká mechanik Michal Kohoutek.
21.12.23Mým snem je účast na největším sportovním svátku světa, říká Tereza Zimovjanová
17.12.23Já zastávám názor, že Havaj je Havaj, říká Petr Lukosz
5.12.23Příští sezona bude poslední. Těším se na premiéru IM Hradec Králové, říká Tomáš Bednář
27.11.23Snažíme se kvalifikovat na olympiádu v Paříži 2024, říká Daniel Noah
17.11.23Příští rok se zaměřím na půlky, říká Jan Volár