Časovkářská pozice na silničním kole pod dohledem BG Fit
Dodejme, že vyšetření proběhlo v prodejně Cyklo69 - Specialized Concept Store na Praze 6.
Redaktor Lukáš Slatinský měnil posed
Bylo mi jasné, že časovkářský speciál nic nehradí, ale chtěl jsem jednoduše zefektivnit sólovou jízdu v cyklistické části u bezhákových závodů a z minima vytěžit maximu.
Trochu nadrzo jsem posed změnil týden před Krušnomanem. Věděl jsem, že mi buď sedne nebo nikoliv… Posed sedl a i další závody ukázaly, že i na běžném silničním rámu lze dosáhnout aerodynamické polohy!!!!! Budu-li upřímný, už pokukuji po časovkářském rámu, nová agresivnější pozice mě pěkně namlsala :-)
Před seřízením posedu… Nebudu napínat a představím výsledek…
… zde je výsledek po třech hodinách. Rozdíl je první pohled markantní. A jak jsem jej dosáhli? Začneme po pořádku
Po úvodní diskuzi a analýze současného stavu těla a trénovanosti se začíná u chodidel. Problém plochých nohou netřeba komentovat. Speciální vložky používám i do běžeckých bot a po vyzkoušení v tretrách jsem nezaváhal ani na chvíli…
Balanční cviky a kontrola pohybového aparátu
Speciální gelová vložka vám změří šířku pánve. Z vyšetření vyšlo najevo, že jsem měl příliš úzké sedlo. Nějak jsem tomu nechtěl věřit a navíc se loučit s krásným luxusním bílým sedlem…. Když budu upřímný, při jízdě delší něž dvě hodiny se sedlo stávalo vážně nepohodlným, a tak jsem svolil. Jen jej vyzkouším a uvidím :-)
… těžce to neslo moje srdce, na italský rám dát sedlo Specialized… uff, ale nakonec rozum zvítězil, subjektivní rozdíl byl znatelný, navíc širší přední část je předurčena pro časovkářskou polohu. Nyní musím uznat, že tlak na vnitřní straně sedacích kostí se minimalizoval a neobjevují se již nepříjemné otlaky...
Pravidelně strečuji a bylo to znát, pohyblivost byla velmi dobrá, ale může to být ještě lepší
.. začalo jít však do tuhého
Vyšetřujícímu se stále něco nezdálo a po pěti minutách mi sdělil překvapivou zprávu. „Máte jednu nohu kratší než druhou, respektive rozdíl vzniká v posazení pánve…“ A v tom mi to docvaklo? Neustále problémy s permanentně nataženým zadním stehenním svalem na pravé noze jsou jednoznačně z tohoto důsledku. Konečně jsem odhalil příčinu, ale byla to trnitá cesta!!!! Problémy s hamstringem byl hlavní důvod proč okusit toto vyšetření.
….a řešení? Doslova elegantní, vše vyřešily podložky pod kufr. A pocit při šlapání? Pravá noha jako kdyby létala, zmizela veškerá tuhost a napětí ve svalu. Až po pár dnech tréninku jsem si uvědomil, jak noha byla dlouhé roky přetěžována. Proč jsem na to nepřišel dříve? Nedá mi to, abych nepoložil řečnickou otázku. Odhalí tento problém v dobrém cykloservisu?
a jde se na věc… měří se, zapisuje se, diskutuje se…
Ze sedla, do sedla, změřit úhel… posunout o milimetr výše, sdělit pocity...
A již jednou uvedená poloha na hrazdě před seřízením. A jak dosáhnout lepší aerodynamickou pozici?
Doporučili mi sedlovku s nulovým offsetem. Tím se docílí značného posunutí sedla vpřed. Moje dosavadní to neumožňovala. Byla mi nabídnu od FSA. Super, kdyby i sedlovna byla od Specializedu to už by italská DeRosa fakt nerozdejchala :-)
Nástavce posunout nahoru. Ten pravý je nová pozice. Kratší a agresivnější představec jsem zvolil již v minulosti a zcela vyhovoval.
a zde je výsledek. První dojmy se těžko popisují. Bylo to něco nového, ale úplně zcela něco nového co jsem doposud nepoznal.
Lokty v pravém úhlu, posunutí sedla… už jsem se těšil až to okusím na silnici….
A co dodat závěrem? Nezaujatě říkám, že BG Fit funguje, s novým posedem jsem absolutně spokojen. Zrychlil jsem, posed je agresivnější a aerodynamičtější než původní. Záda ani ostatní partie netrpí. Úkol byl tedy splněn na výbornou a při určitých kompromisech lze dosáhnout na silničním rámu aerodynamické pozice. Ale jak již bylo zde jednou zmíněno, časovkářský rám nic nenahradí.
Ještě jednou bych rád vyzdvihnul, že BG Fit odhalil přetěžování zadního stehenního svalu. Nyní se moje pravá noha doslova pochvaluje podložky pod pedálem. Jak někdy málo stačí?
posed v praxi, ALOHA