Účast na olympiádě je první cíl, teď přijdou na řadu ty těžší, říká triatlonistka Vodičková

Česká triatlonová reprezentantka Radka Vodičková o víkendu v závodě v Madridu získala definitivu účasti na olympijských hrách v Londýně. Tento fakt je pro ni však pouhým mezikrokem, protože cílů pro první polovinu sezony má podstatně více.
 
Zpět
Zobrazit článek
Amatérismus vs. ProfesionalitaMakarov, 29.05.2012 20:06, Reagovat
Radce samozřejmě gratuluji k výkonu i ke kvalifikaci na olympiádu, věřím, že je to pro každého splněný sen a je perfektní, že budeme mít na olympiádě celkem 4 závodníky.
Jenom jsem nějak nepochopil, co se teď poslední dobou stalo, že si někteří kvalifikovaní reprezentanti začali stěžovat na aktuální podmínky v českém triatlonu. Zajímalo by mě, kde tedy Radka Vodičková vidí slabiny, resp. co dělá vedení triatlonové asociace špatně? Ono je totiž jednoduché říct, že je to naprd, to víme všichni a já věřím, že kdyby peníze byly, tak by se k reprezentantům dostaly. Ale ty peníze prostě nejsou. Když se zamyslíte nad jednou z Vašich odpovědí, kde uvádíte, že sice nejsou peníze obecně, ale že jde taky o to, že si můžete nechat zdát o fyzioterapeutovi, tak se to trošku bije, ten fyzioterapeut to nedělá z radosti, ale opět za peníze, takže jsme zase u toho.
Samozřejmě je špatně, že se koordinátor reprezentace nezajímá a to jsou věci, které se dají řešit. Na Valné hromadě by se mělo každému vystavit vysvědčení a pokud opravdu neplní svoje úkoly, pak by měl být nahrazen někým schopnějším.
Já vím, že to od nás čtenářů a potenciálních diskutérů vyzní někdy možná trošku tvrdě. Nechceme být nějak negativní, ale přečtěte si po sobě Váš rozhovor. Na mě to působí jako brečení nad rozlitým mlíkem, ale bez absolutního náznaku jakéhokoliv nápadu, jak situaci řešit. Všem je jasné, že soustředění, závody, materiál a další věci stojí peníze a když to řeknu blbě, že by jste chtěli (potřebovali) víc. To by ale chtěl každý, já bych taky v práci chtěl brát víc peněz, asi nenajdete člověka, který ne. Ale vy jste tady ta triatlonová elita, vy byste měli být vyslyšeni, pokud máte nějaký nápad, tak sem s ním. Nevím, jestli to vidím z venku špatně, ale přijde mi, že pan předseda Horák se nějaké diskuzi nebrání. Tak dojděte z nápadem, jak to dělají třeba ostatní národy jinak a líp, jak více prosadit triatlon mezi diváky a potenciální sponzory. Nejste přece jen závodící stroje bez mozku. To jsem ještě v žádném rozhovoru nečetl, že by někdo napsal: "Přišli jsme za předsedou svazu s takovým a takovým nápadem, ale on to všechno smetl ze stolu." Potom je samozřejmě chyba na jeho straně, ale říkat, že chcete(potřebujete) víc peněz, to není ani zdůraznění té podstatné příčiny, proč peníze nejsou, ani hledání řešení. Všichni chtějí víc, důchodci, zemědělci, cigáni, ale nikdo neřekne, kde na to vzít.
Re: Amatérismus vs. ProfesionalitaRadka Vodickova, 31.05.2012 11:31, Reagovat
1) Kdyz se zamyslite nad tim, co jste napsal, v tomto pripade o tom, co se podle vas "trosku bije" (konstatovat, ze nejsou penize a pritom chtit treba takovy luxus jako vyuzit sluzby fyzioterapeuta na soustredeni), tak to jsem ve svem clanku oznacila jako ilustraci (tedy neco, co ma osvetlit, priblizit, ukazat priklad). Duvod? Myslim, ze cast ctenaru clanku o ceskem triatlonu ma stale pocit, jak je o nas dobre postarano... k cemuz prispivaji treba i clanky podobne tomu, ktery nedavno dali dohromady s predsedou CTA na triatlet.cz.
2) Neni mou snahou, aby se rozhovory se mnou objevovaly v tomto magazinu - Victoria production je smluvni organizace CTA a reprezentanti jsou podle reprezentacni smlouvy povinni sdelovat sve nazory teto organizaci (prijemnym bonusem je, ze jeji zastupce pan Pavlicek je profesional s kvalitni cestinou, ktery navic nema problem zverejnovat ani nazory, ktere jsou kontroverzni). To, ze se rozhovor objevi nejen na webovych strankach CTA nebo na jeho FB strankach, ale i treba tady, to mi po chuti neni, ale co nadelam. At uz mi to ale po chuti je nebo neni, toto medium rozhodne nepovazuji za misto, kde bych mela "predkladat reseni", popisovat, s cim jsem se obratila na vedeni asociace atp. Reprezentant se podle me ma obracet na repre koordinatora, pripadne na sportovni reditelku CTA, pokud chce neco resit, navrhovat atp. (Je otazkou, zda to ma nejaky vyznam, osobne mam pocit, ze pro nove vedeni je reprezentace bohuzel to posledni, co je v hledacku jejich zajmu. Nejde jen o pretrvavajici nedostatecnou financni podporu startu na vrcholnych svetovych akcich nebo o pretrvavajici prakticky nulovou podporu materialovou, ale i o dalsi propad kvality "manazersko-organizacni" prace - ilustrace viz rozhovor, vice si dovoluji ponechat pro komunikaci se sportovni reditelkou CTA :-).)
Zkuste to brat tak, ze se publicista ptal na me pocity, na to, kde to podle mne v prubehu kvalifikace skripalo... a ja mu popisuji sve pocity a sve nazory, kde to podle mne v prubehu kvalifikace skripalo :-).
Re: Re: Amatérismus vs. ProfesionalitaMakarov, 31.05.2012 15:21, Reagovat
Radko, nerad bych, aby jste mě nějak špatně pochopila. Samozřejmě Vám olympiádu hrozně přeji a je perfektní, že Vám kvalifikace vyšla, přeji Vám, aby se Vám dařilo i v závodu v Londýně. Ani jsem nechtěl říct, že byste neměla přispívat rozhovory na tyto stránky, rád čtu rozhovory s Vámi, jezdíte na zajímavé závody a líbí se mi i Vaše názory.
V podstatě je mi líto, že Vám nejsou lidé z vedení zajistit lepší podmínky. Předvádíte parádní výkony (všichni nominovaní) a přitom v triatlonu není ani zlomek peněz, co je například ve fotbale. Přitom výkonnost se nedá srovnávat. Vždycky mě fascinuje, když se na start půlmaratonu nebo maratonu postaví například Pavel Nedvěd, spičkový fotbalista, mezi fotbalisty přezdívaný "maratonec" a zaběhne půlmaraton za 1:56 hod nebo maraton za 3:50 hod. Ať se na mě žádný fanda fotbalu nezlobí, ale to uběhne každý druhý triatlonista po cyklistickém tréninku i s taškama s nákupem :-)) Ale to je jen taková odbočka.
Spíš jsem chtěl říct to, jestli zde třeba nejsou nějaké možnosti, jak by se dala finanční situace triatlonu zlepšit. Nečekám, že nám tu budete vykládat o nápadech, kde vzít finance, ale spíš bych se vydával touto cestou a snažil se najít možnosti, kde peníze vzít, než si jen jako kdyby stěžovat a mluvit o tom, co všichni víme, že peníze prostě nejsou. Přeji Vám, ať se Vám v Londýně daří a snad se i situace v triatlonu zlepší.
Re: Re: Re: Amatérismus vs. ProfesionalitaOndřej, 31.05.2012 15:48, Reagovat
Jo, tomu s Nedvědem jsem se taky smál.
UboheRadek, 29.05.2012 20:53, Reagovat
Slečna Vodičková by se měla rozhodně kouknout do svědomí, když zmiňovaného koordinátora není schopná ani slušně pozdravit... A když jeho služby nepotřebuje, protože má téměř na každém závodě za zadkem vlastního trenéra, tak opravdu nevím, na co si stěžuje.
Re: UboheRadka Vodickova, 31.05.2012 11:44, Reagovat
1) S reprezentacnim koordinatorem pro sebe nemame "dobreho slova" dlouhodobe navzajem.
2) Kdyz pominu nesmyslnost vasi predstavy, ze kdyz je na zavode pritomen osobni trener, tak to vyvazuje reprezentacniho koordinatora z jeho povinnosti, tak mam pro vas jednu dulezitou informaci: jelikoz osobni trener nema na rozdil od asociaci vyslaneho repre koordinatora narok na akreditaci, nemuze byt pritomen v mistech, kde muze byt neci podpora potrebna nebo kde se neco resi: na predzavodnim briefingu, v predstartovnim pripravnem prostoru, v cilovem prostoru. Obcas se mi to podari vyresit podvodem, tedy treba tim, ze nam akreditaci zapujci jiny reprezentacni tym, to ale nejde vzdy.
3) Soude podle vasi argumentace je podle vas v poradku, kdyz je reprezentacni koordinator vyslan za penize CTA na zavod svetove serie, ale zustane jen na zavod muzu a po nem jede domu. Podle mne to v poradku neni, at uz tak cini s pozehnanim CTA nebo bez nej.
ale vždyť má pravdujmaselnik, 30.05.2012 08:13, Reagovat
Triatlon je u nás chudý sport a s tím se během krátké doby, nestane-li se zázrak, nic nezmění. Nemyslím, že Radka brečí, jenom prostě poukazuje na věci, které naši reprezentanti nemají. Upřímně řečeno, umí si někdo představit reprezentačního fotbalistu, který kromě zápasů za svůj klub hraje ještě za jiný, aby měl na kopačky a soustředění? Že by na repre soustředění potom jel a neměl tam maséra, doktora, kustoda a já nevím koho všechno ještě?
Co za nápady je potřeba předložit, aby na soustředění jel fyzioterapeut? ;-). Těžko se potom divit vyjádření, že těžší (a asi i důležitější) cíl než kvalifikace na olympiádu je kvalifikace na Hy-Vee Triathlon, kde se dají vydělat peníze.
Re: ale vždyť má pravduAnonym30.05.2012 21:38, Reagovat
Předně říkám, že do toho nevidím.
Ale zase posílat fyzioterapeuta na soustředění jedné závodnice? Kdyby se uspořádalo nějaké jako oficiální reprezentační soustředění, kam by jelo třeba aspoň 6 závodníků, už by to možná mělo cenu.
Jenže takového soustředění by se zase asi nesměla účastnit Vendula. :-))
Re: Re: ale vždyť má pravduRadka Vodickova, 31.05.2012 11:51, Reagovat
Pokud si prectete rozhovor, na ktery reagujete, najdete tam, ze hovorim o moznosti vyslani fyzioterapeuta apod. NEBO - v pripade jejich nepritomnosti (mysleno nevyslani) - o vyuziti sluzeb takoveho specialisty v miste soustredeni (mysleno mistniho specialisty). Abych vam to zjednodusila, tak cituji: "...je profesionální, že na žádném soustředění (ať už společném nebo individuálním) není s reprezentanty masér, fyzioterapeut či lékař? Nebo že je profesionální, že při neúčasti těchto lidí, si případnou zdravotní a rehabilitační péči specialistů v daném místě hradí sám závodník?"
Re: Re: Re: ale vždyť má pravduOndřej, 31.05.2012 12:35, Reagovat
Já vám rozumím, samozřejmě, že to není profesionální.
Ale kde na to vzít? Já jsem podrobně nezkoumal finanční situaci svazu, takže nevím, jestli si to svaz může dovolit nebo podobně. Samozřejmě, pokud na společných represoustředěních chybí lékař nebo masér, to už je na pováženou.

Ale u nás máme příklady úspěšných individuálních sportovců, kteří taky takový komfort neměli a dneska velice slušně vydělávají díky sponzorům.
Re: Re: Re: Re: ale vždyť má pravdujmaselnik, 31.05.2012 12:45, Reagovat
uveďte jich, Ondřeji, prosím, aspoň několik. Díky moc!
Re: Re: Re: Re: Re: ale vždyť má pravduOndřej, 31.05.2012 15:39, Reagovat
Určitě Sáblíková. A když mi dáte nějaký čas, určitě uvedu další. :-))
Re: Re: Re: ale vždyť má pravduAnonym31.05.2012 13:40, Reagovat
Radko nic si z toho nedělejte. V každém státě,kde sportovci vybojovali účast na OH, jim lidé fandí, jsouna ně pyšní, jen u nás je to jinak.Chytání za slovo, převracení vyřčené věty naruby, no prostě nestojí to za to, se těchto diskusí zúčastňovat. Závist, závist, závist.
Re: Re: Re: Re: ale vždyť má pravduTomáš, 31.05.2012 14:51, Reagovat
V každém sátě jsou lidé přející a lidi co škodí, nebuďte najivní, že je tomu někde jinde jinak. Češi nejsou ničím vyjímeční, jak si myslí. Ani nadáváním.
Re: Re: Re: Re: Re: ale vždyť má pravdujmaselnik, 31.05.2012 14:57, Reagovat
to se mýlíte, nepřejícníci a závistivci jsme špičkoví. Stačí vyjet do Němec a uvidíte....
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale vždyť má pravduAnonym31.05.2012 16:29, Reagovat
V rakousku je to stejné jako v ČR v německu nevím
více úhlů pohleduVašek, 30.05.2012 11:19, Reagovat
Myslím, že problém má několik rovin a úhlů pohledu:
1. všichni kvalifikovaní na OH zasluhují obrovský obdiv a jsou to borci, i vzhledem k podmínkám ve kterých se připravují
2. je třeba odlišit vztahy jednotlivých dam a jejich trenérů, které existují od všech ostatních problémů. to mi přijde smutné
3. situace reprezentantů a podpory od svazu je opravdu neodstatečná, otázkou je jak to zlepšit a kde na to vzít.
Bohužel triatlon nikdy nebude hokej nebo fotbal. Trénink je plný odříkání a znám pár případů, které to dotáhly na repre úroveň a chodili normálně do háku. Pravdou může být, že rozdíl mezi 30.místem a bednou už může být opravdu jen v těch drobnostech typu fyziterapeut, zázemí na soustředění atd. Rozhodně budu všem džet pěsti, ať jim olymliáda vyjde dle představ.
Názor, 30.05.2012 20:17, Reagovat
Slečna Vodičková si asi neuvědomuje, že vystupovat vůči p. Seidlovi je jiná věc než vůči celému svazu. Zároveň je třeba aby si uvědomila, že sehnat peníze na TT je celkově náročné. Sehnat je pak na reprezentaci s výsledky jakou mají naši senioři v silné konkurenci jiných sportů s úspěšnější repre. skoro nemyslitelné. Ona účast na olympiádě je krásná, ale je třeba tam uspět...a troufám si tvrdit, že by vám k tomu nepomohla ani armáda masérů a fyzioterapeutů:-)
Re: NázorRadka Vodickova, 31.05.2012 11:53, Reagovat
Vitejte v ceskem triatlonu... :-)))
Re: NázorTomaš, 31.05.2012 13:06, Reagovat
... a proto se každý živí jak umí, ale veřejnost se diví, že nás netankuje jen olympiáda
Co všechno má platit stát?Rudolf Cogan, 31.05.2012 15:09, Reagovat
1. V současnosti existuje široký zástup s nároky vůči státu - a politici se jich bojí. Opery přece musí hrát drahé kusy. Galeristi vystavovat nejlepší. Děti sportovat v různých drahách sportech jako je hokej apod. A že vše má platit stát, jinak to nejde.
2. Pokud se jede někdo na olympiádu zúčastnit, tak je to úspěch jeho a jeho fanoušků i sponzorů, i zájem. Co s tím má stát nevím; napadlo by někoho to řešit v USA? Že jede na závody ...
3. Triatlonosti na tom nejsou ještě tak zle jako jiné, byť historicky úspěšnější, sporty.
4. Omlouvám se za výše uvedené kontroverze, ale strašně se mi líbí PR souboj Vodičková - Frintová, tak trochu přispívám. Ten souboj má dramatický potenciál, který by triatlonu pomáhal.
Re: Co všechno má platit stát?Michal, 31.05.2012 15:58, Reagovat
Souhlasím s tím, že vzájemná nevraživost mezi těmito závodnicemi pomáhá medializaci a atraktivitě triatlonu. Troufám si tvrdit že daleko víc, než kdyby se obě umisťovali pravidelně v top 10 a chodili spolu po večerech klidně na pivo. Pokud to nebude medaile z OH, což nejspíš v současných podmínkách reálné není, vždy vzbudí daleko větší zájem neznalé české veřejnosti vzájemná veřejně publikovaná nesnášenlivost, než kvalitní výsledek v dextru. Bohužel... Ale je to tak.Obě si stěžujete na špatnou finanční situaci v triatlonu, obě jste se probojovali na OH. Toho je hřích nevyužít. Navrhuji vzájemné vyříkání si účtů na cílové rovince. Pěkně se profackovat maratonkama. To vzbudí v ČR takový zájem o triatlon, že věřím v novou vlnu sponzoringu.
Re: Re: Co všechno má platit stát?Anonym31.05.2012 16:02, Reagovat
Je to samozřejmě Radko tak trochu joke, taky by se mi nechtělo znevažovat olympijskou myšlenku, ale něco na tom je. Člověk se neproslaví 20týma místama. Tohle je sice hnus ale publicirta jako publicita a publicita jsou peníze:-)
Tak o tom můžete v předzávodní bezesné noci popřemýšlet. Jinak děkuji za fajn rozhovor a v létě budu držet palce!!!
Michal
Peníze ve sportuOndřej, 31.05.2012 15:47, Reagovat
Předně bych chtěl říct, že nechápu, proč tady zase někteří mávají závistí a nepřejícností. Tohle přece není o nepřejícnosti, ale když ty prachy nejsou, tak co s tím asi máme dělat? Samozřejmě, že jako fandové triatlonu jsme rádi, že na OH budeme mít 4 zástupce, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.

U nás vidím velký problém v tom, že "erární peníze" se rozdělují naprosto nerovnoměrně. Teď odhlídnu od případu Sazky a myslím peníze přímo z veřejných rozpočtů. Problém je, že starostové a primátoři si ve svých městech stavějí pomníky ve stylu fotbalových a hokejových stadionů, což jsou ročně rozhodně stamiliony korun.
Já bydlím kousek od Opavy, ve které se za tuším 70 mil. z městských peněž rekonstruoval fotbalový stadion aby vyhovoval těm nesmyslným požadavkům a dneska se tam dotuje profesionální druholigový fotbalový klub taktéž z městských peněz, protože minimálně ta druhá liga prý do Opavy patří. A různí bývalí hráči, kteří to tam teď vedou se ještě v místních novinách chlubí, kolik hráčů mají pod smlouvou.

Ale jak zařídit, aby se ty erární peníze rozdělovaly v nějakém spravedlivém poměru? A co to vůbec je spravedlivý poměr? To je otázka.
Re: Peníze ve sportuOndřej, 31.05.2012 15:55, Reagovat
Takže, ač jsem fanda těch komerčně méně úspěšných sportů, myslím si, že profesionální sport by si měl na sebe vydělat sám.

A svaz by se měl snažit nějakým způsobem pracovat na tom, aby se triatlon dostal více do médií a byl tedy sponzorsky atraktivnější.
Loni se tady hodně řešilo to dění na stupních vítězek při MČR, ale právě to paradoxně dostalo reportáž o tomto závodě do sportovních zpráv TV Nova. :-))

Tohle bohužel není problém jen triatlonu, ale také cyklistiky, ve které dnes zažíváme snad nejúspěšnější období v dějinách, ale díky neschopnosti svazu se to zatím nepodařilo nijak využít.

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
26.4.24Výsledkový servis
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup