Jak dobře využít čas věnovaný tréninku na Ironman

7.10.2012 -
Mít nějaká ta kila navíc při Ironmanu vás může opravdu výrazně zpomalit. Nejen, že vyžadují energii navíc, ale nadbytečný tuk také snižuje schopnost „zápalu boje“, která je právě zde tak potřebná.

1. Každý trénink se počítá
Žádné vyhozené kilometry. Každý trénink má jasně daný záměr.

2. Příprava
Být psychicky připraven na každý trénink vám pomůže jej plně využít. Je velmi důležité si vše dobře naplánovat.
 
3. Rozvrh
Chodit na tréninky včas tak, aby zbyl dostatek času na rozcvičení a psychickou přípravu.  Začít o 6 minut později trénink trvající 1 hodinu, znamená ztratit 10 % času. Co kdyby se to projevilo jako 10% ztráta v závodě?


 
4. Plánování
Celý trénink je naplánován dlouho dopředu. Podrobnosti jednotlivých tréninků jsou známy jen na několik týdnů, triatleti ale dobře vědí jaký typ tréninku budou dodržovat například během následujících 3 měsíců. Také vědí, jaké výkonnostní ukazatele jim naznačí, zda postupují při tréninku správně.
 
5. Reálné cíle
Jsou založeny zejména na předchozích výkonech a zkušenostech konkrétního jedince.
 
6. Dělat to, co je potřeba dělat, né to na co je chuť
Možná zbožňujete kolo, ale pokud potřebujete zlepšit plavecké výkony,  je to přesně tam, kam byste měli investovat nejvíce času.

7. Trenér
Špičkový sportovci obyčejně mají vlastního trenéra nebo skupinu poradců, se kterým procházejí tréninkové  plány.
 
8. Odpočinek
Nejúspěšnější sportovci vždy vědí jak vyvážit trénink a odpočinek. I když někdy mají více času, ve kterém by mohli trénovat, k tréninku ho nevyužijí.
 
9. Nepřetržitost
Jak velkého zlepšení výkonnosti byste dosáhli pokud byste trénovali nepřetržitě příštích šest měsíců? – žádná zranění ani nemoci- jen 100% naplnění  trénikového plánu?
 
10.  Kontrola tělesné hmotnosti
Mít nějaká ta kila navíc při Ironmanu vás může opravdu výrazně zpomalit. Nejen, že vyžadují energii navíc, ale nadbytečný tuk také snižuje schopnost „zápalu boje“, která je právě zde tak potřebná.

Hodnocení:
SOUVISEJÍCÍ ODKAZY
Triatlonové tréninkové plány
Přečteno 8179x

Komentáře

Souhlas, ale bohužel... Reagovat
Re: Souhlas, ale bohužel... Reagovat
Podkožní tuk Reagovat
trening Reagovat
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
16.7.21Bude v Mostě i dlouhý triatlon?
7.7.21Letos se mi zatím nedařilo, tohle je super výsledek, říká Filip Michálek
4.7.21Jan Volár získal mistrovský hattrick, ženský titul patří Hruškové
1.7.21Byl to nejtěžší závod, který jsem zatím absolvoval, říká Michal Holub
28.6.21Lukáš Kočař vybojoval 7.místo na ME na středních tratích, další tři Češi v elitní dvacítce
21.6.21Řenč s Křivánkovou obhájili na mistrovském Moraviamanovi pozice favoritů
18.6.21Mimořádně nabitý triatlonový víkend: SP Xterra Prachatice, Moraviaman a ME Kitzbuhel
11.6.21ČTA povede i nadále Antonín Bauer
7.6.21Zimovjanová na MS v Leedsu skončila 23., Frintová ani Čelůstka nedokončili
5.6.21S premiérou v PRO kategorii jsem spokojený, říká Pavel Hradil