Vážení příznivci triatlonu,
první ročník projektu Czech BIGMAN je historií. S týdenním odstupem, kdy jsem si nechal prostor, abych vstřebal všechny dojmy i Vaše názory a polemiky na různých webových stránkách, včetně našeho emailu. Za všechny připomínky a názory děkuji.
Dnes již mohu otevřeně hovořit, jak moc nepřejících si přálo, aby se Czech BIGMAN neuskutečnil. Nikdy na našich stránkách nezaznělo ani náznakem, že bychom závod rušili. Pokud ano, VY by jste byli první, kdo by se tuto zprávu od nás dozvěděl - to se však nestalo.
Při čtení vašich názorů, cítím povinnost některé věci osvětlit:
málokdo si z Vás uvědomuje, že v rámci projektu Czech BIGMAN se ještě v pátek 7.9. dopoledne uskutečnil dětský závod Plavecko-běžeckého poháru za účasti 60 dětí z pěti MČ Prahy
součástí Czech BIGMANa měl být i kvadriatlon a duatlon, vzhledem k tomu, že ČSTT však nevyhlásil výběrové řízení na které jsem čekal (k dnešnímu dni na moji stížnost VV ČSTT ani Disciplinární komise nereagovala a VH ČSTT tento bod programu nepřipustila) se tyto závody neuskutečnili, čímž se závodníkům omlouvám
byť tento závod byl řádně přihlášen do výběrového řízení na pořadatele ČP 2007 - oproti jiným, tento statut jsem nezískal (k dnešnímu dni na moji stížnost VV ČSTT ani Disciplinární komise nereagovala a VH ČSTT tento bod programu nepřipustila)
pro rok 2008 mám zájem o pořádání ČP a MČR v dlouhém triatlonu na základě výběrového řízení VV ČSTT, jak to dopadne, uvidíte sami
XTERRA má pravidla taková, jaká má, co se týká depa, nepadá vina na bedra pořadatele (bylo stavěno na zakázku)
ke značení tratě terénního triatlonu lze pouze dodat, že s tratí jste byli seznámeni dokonce 2x - při poučení a poté při prezentaci před vstupem na molo a zároveň i upozorněni, že trasa není totožná s červnovým závodem Žlutých lázní. Jediné, co padá na naše bedra a co si neumíme vysvětlit, je skutečnost, že nás v rozběhnutém závodě najednou nepustí na dostihové závodiště. Je důležité podotknout, že vše bylo dojednáno s půlročním předstihem a potvrzeno v předvečer závodu s ředitelem závodiště. Výsledek je nepochopitelný. O to víc si cením pohotovosti pořadatelů i policie, kteří bleskově situaci dokázali vyřešit
teplota vody byla za poslední čtyři roky nejnižší – taková je příroda (v roce 2006 byla teplota vody 20,6 °C, v roce 2005 17,7°C .. podklady PVT)
vzhledem k tomu, že Ćeský železný muž nebyl součástí ČP nebylo povinností se striktně držet pravidel (viz teplota vody, rozhodčí, universální mechanické depo …) viz. propozice Czech BIGMAN
je potřeba si uvědomit, že bez těch tzv. „papalášů.“ (jak je někteří nazýváte), se žádný závod nikdy neuspořádá. Ten, kdo to neví, troufám si říci, že nikdy nic neorganizoval. I tito lidé jsou nezbytně důležitou součástí závodu (za všechny příklady dopravní komunikace: i ta sebemenší patří nějaké obci, potřebujete její souhlas s užíváním, policejní vyjádření k sebemenší úpravě či omezení dopravní situace – kdo myslíte, že o tom rozhoduje? Já Vám to s dovolením povím - obec, město a její Rada – jinými slovy politici, které si sami volíte – i svou neúčastí u voleb). Cítím svou povinnost jim vyjádřit svůj dík minimálně poctou předáním těm nejúspěšnějším ceny a představit je Vám závodníkům osobně. Já osobně si jich vážím za to, že se mnou do toho šli, že Vám dali tu šanci závodit v bezpečném prostředí a pomohli vytvořit pro Vás na Českou republiku myslím vynikající podmínky.
dopravní kolaps vznikl díky dalším dvěma akcím, které se konaly ve stejný den buď s přímou účastí Strakonické, popř. v jejím směru. Své si vyslechli jak závodníci, pořadatelé …i já sám - byť nezaviněně. Veřejnou omluvou bylo, věřím, učiněno zadost, jen škoda, že Vás závodníků, tam nebylo ještě víc, mohli jsme demonstrovat svůj sport v početnější účasti, ale Vy sami jste se rozhodli a já Vaše rozhodnutí plně respektuji.
aby výčet informací byl úplný: o bezpečný průběh závodu se staralo 30 pořadatelů, 20 policistů, 2 lékaři, 2 vodní záchranáři, tým hasičů, 3 maséři, tým zdravotních sester, tým sanitního vozu …. a bezpočet dalších . Ti všichni si myslím zaslouží Váš dík, můj určitě
k bezpečnému zajištění vozidel závodníků a diváků bylo připraveno i oplocené hlídané parkoviště po oba dny
pokud mezi čtenáři těchto řádků jsou i řidiči ze Strakonické, přijměte mou osobní omluvu. Pro medializaci a prezentaci Czech BIGMAN bylo z našeho pohledu uděláno maximum (tisková i rozhlasová media, 230 rozhlasových spotů, dvakrát 3 hodinové rozhlasové diskusní fórum, soutěže o ceny, osobní dopisy obyvatelům, informace dopravním infocentrem … Jak realita ukázala, je otázkou, co je maximum pro informovanost veřejnosti. Toto je oblast, která asi nikdy nebude naplněna ke spokojenosti všech
Jak už bylo řečeno v úvodu, první ročník je minulostí a druhý se nezadržitelně blíží – ať již bude kdekoliv. Mohu Vám slíbit, že Vaše připomínky a podněty budu brát na zřetel.
Závěrem Vám příznivcům, kritikům, ale i anonymům s dovolením předkládám nabídku: nebojte se a postavte se do role konstruktivních poradců či dokonce pořadatelů. Bude mi ctí Vás přivítat v našem týmu.
Naším cílem je vybudovat kvalitní závod s budoucností a Vy máte možnost být u toho.
Více informací najdete na www.czechbigman.estranky.cz
Druhý ročník Czech BIGMAN již trhá svůj kalendář.
Mgr.Roman Jaroš
ředitel závodu
autor projektu