Triatlonisté mají unikátní projekt

Ojedinělý roční projekt o vlivu sportu na výkonnost firem představili osobnosti Českého svazu triatlonu na půdě ministerstva průmyslu a obchodu v Praze za účasti významných politiků i sportovních funkcionářů.
 
Zpět
Zobrazit článek
Honem ...kolobka, 31.03.2011 19:56, Reagovat
... sháním nějaké rychlé plavky ... koukám na startovní listinu Jablonec a koho tam nevidím, J. Horák. To je pro mě výzva po 20 letech!
Chodím plavat to ano, pravidelně 2x týdně, a vždy až potom co mě to přestane bavit ve vířivce. :-)

Tento článek má sice trošičku něco do sebe, jinak je to ale STARÁ CESTA = trh = utrhni co můžeš všemi svými schopnostmi = a tato civilizace pomalu končí, ale nenechte se rušit, trhejte dosytosti.

Další nová civilizace může být pouze o spolupráci ne o trhání a rvaní se mezi sebou. Vrcholem "umu" , to jest, kde se utkávají a shromažďují ti nejlepší je Wall street , alias vrazi z wall streetu, ne nejsem mladý ani starý komunista. :-)
Cílem této rozumové tržní civilizace je za několik desetiletí či staletí transhumanismus(z lidí jsou bioroboti chytří bez citu a zničená planeta) =něco kam šlo mezi prvními Japonsko nebo také ti trhači a schopní byznysmeni z Avatara či zahrabaní lidi v Zemi v Matrixu.

Do vrcholového sportu ani korunu!
Muži ať si zocelují těla, to ano. :-)
Ženy pryč ze sportu,

Mějte se.


Re: Honem ...jmaselnik, 31.03.2011 22:03, Reagovat
3 miliardy od státu do sportu. Kdyby byl stát zpoloviny tak velkorysý k postiženým, nemuseli by rodiče jezdit škemrat o sponzorské příspěvky na protetické pomůcky pro děti do zahraničí. Neumíme se postarat o potřebné, ale budeme podporovat mladé a zdravé v koníčcích. No nevím, můžeme-li za to být na sebe pyšní.
Re: Re: Honem ..., 1.04.2011 07:45, Reagovat
"postarat o potřebné"? A čím jsou potřební? Investovat finance do udržení nečeho, nebo někoho při životě? Potřebný je svým bytím pouze a jen pro tu rodinu, z toho důvodu právě ta rodina jezdí škemrat o pomůcky kde se dá. Podporovat někoho, kdo má talent, možnost růst, nebo jen možnost dobře (neříkám co je dobře - tu hranici neurčuji) reprezentovat, to smysl rozhodně má! A pokud se kruh uzavře tím, že státem podporovaný sportovec své vydělané peníze, zviditelněný obličej dokáže dobře zůročit na setkání s těmi postiženými, kterým udělá radost, přispěje na nové zařízení apod, nemám nic proti tomuto systému a moje odpověď zní ano, můžeme na sebe být pyšní, pokud to takto bude fungovat! Hezký den
Re: Re: Re: Honem ..., 1.04.2011 10:51, Reagovat
Ony proklamované 3 miliardy se mnohonásobně vrátí už jen úsporami ve zdravotnictví, ale zdaleka nejen tam. Investice do sportu(a teď nemám na mysli ten vrcholový, i když ten motivuje a táhne mladou generaci) je jednou z nejlepších investic vůbec. Tím nenarážím na nutnost podpory zdravotně postižených, ale na názor, že by si měl každý sportovat za své, protože jde o koníček. Tento "koníček" nejenže ušetří státní kase sekundárně desítky miliard, ale také pomáhá zvýšit podvědomí o naší malé, nevýznamné zemičce i tam, kde by o nás jinak vůbec nevěděli, což sekundárně zase přinese peníze, díky investorům, nebo třeba cestovnímu ruchu. Kdyby vláda dokázala zvažovat věci v dlouhodobějším horizontu, a ne jen za jedno funkční období té či oné strany, byla by za uvažovanou částkou tří miliard ještě nula navíc, a pořád by se to vyplatilo.
Re: Re: Re: Honem ...Anonym3.04.2011 11:39, Reagovat
to co napsal Secan, jestli tomu dobře rozumím, tak to je v kontextu příspěvku Ječmínka na podání trestního oznámení, doporučuji, aby to admin rychle smazal. Tuhle stránku si tisknu do PDF ta je zajímavá, protože řeší dost zásadní problémy.
Podpora sportuRadovan Mitáš, 1.04.2011 11:34, Reagovat
Podle mne je pravda někde uprostřed. Na jedné straně si myslím, že se do sportu, zejména vrcholového a zejména některých odvětví sypou zbytečně velké peníze. To co píše Secan extrém a blbost. Co píše Máselník je (minimálně tak jak formulováno) také trochu extrém. Matulič má pravdu v tom, že podpora sportu (hlavně) u dětí a mládeže se vrátí v úsporách např. ve zdravotnictví.
Nicméně jestli má něco smysl z tohoto důvodu podporovat (kvůli zlepšení zdraví "lidu") tak jsou to masové akce typu PIM nebo Kolopro, kvůli kterým se lidi začnou hecovat v práci a sportovat - vidím to kolem sebe v práci např. teď když je zítra 1/2m. Kvůli němu začalo jen u nás v práci 10 lidí pravidelně běhat už před půl rokem. Škoda, že není něco podobného v triatlonu. Úspěchy Kulhavého nepřivedou ke kolu tolik lidí jako dobře zorganizované přiměřeně náročné závody pro všechny, kde se lidi můžou vyhecovat. Vrcholoví sportovci ať si najdou sponzory a pak se snaží aby měli takové výkony, že se o nich bude mluvit v médiích a měli další sponzory. Velký smysl mají také různé školní ligy a mládežnické závody. Seniorský vrcholový sport je (hlavně v některých odvětvích) spíš show a promyšlený marketing.
Tedy shrnuto: Osobně budu vrcholový sport podporovat pouze v rámci firmy, pokud to bude zapadat do marketingového plánu a bude to na konci nést prachy. Podporu jako charitu si nechám pro postižené a sportování dění.

Re: Podpora sportuAnonym1.04.2011 18:17, Reagovat
vesmes souhlas, ale jen s jednim nesouhlasim a to ze to setri penize ve zdravotnicvi. Neznam mnoho vykonnostnich a vrcholovych sportovcu kteri nejsou v ramci pojisteni u lekare velmi casto. Sport vykonnostvni a castecne vrcholovy vede k pretezovani a zdravotnim potizim. Kolik stoji jedna rehabilitacni serie na leceleni pretizeneho ramene ci natazenych vazu. Magneticka rezonance ktere se u sportovcu delaji i v pripadech kdy bezna populace k doktorovi ani nejde protoze pro bezne fungovani v zivote jsou ve stavu ktery to nevyzaduje a tak bychom mohli prokracovat. Takze ze statnich penez podporovat sport prozdravi a vrchlovy sport jen na te absolutne nevyssi urovni ktery ma vliv na renome CR v zahranici.
Re: Re: Podpora sportuAnonym1.04.2011 19:44, Reagovat
Ono se to netýká jen vrcholových sportovců. Aby na konci slavného průzkumu nebylo pro zadavatele zrádné překvapení. Vždycky když si jdu k obvoďákovi pro pravidelný přísun pilulek, jsou tam ráno v čekárně dvě skupiny pacientů - důchodci jako já a pak ti mnohem mladš,í kteří se přizabili při nějakém tom sportu. A to už vůbec nemluvím o extrémních "sportech", ze kterých se mnozí svojí vinou přesunou mezi ty chudáky postižené. Takže doufám, že v rámci toho průzkumu bude pro objektivitu zohledněná i promaroděná doba.
Re: Re: Re: Podpora sportu, 1.04.2011 22:51, Reagovat
Pánové, nechci vás tady o něčem sáhodlouze přesvědčovat, ale nějaká ta sportovní zranění nejsou ani procentem v nákladech na léčení. Problémem jsou dlouhodobě nemocní, většinou následky civilizačních chorob spojených s kouřením, obezitou a vůbec nezdravým životním stylem. Náklady na léčbu lidí s cukrovkou, chorobami plic a srdce, onkologická onemocnění atd., to je oblast, kam dlouhodobě tečou desítky až stovky miliard. Nějaké sportovní ůrazy, jejich léčba, a následná rehabilitace, jsou proti tomu naprosto zanedbatelnou položkou. Navíc se situace s "moderní dobou" počítačů, počítačových her, pasivního životního stylu a potravinového "blahobytu" neustále rapidně zhoršuje. Ty dlouhodobě nemocné v čekárně lékaře často nepotkáte, vozí je rovnou na sál, nebo už dlouhodobě "bydlí" v nemocnici.
Re: Re: Re: Re: Podpora sportuRR, 3.04.2011 01:09, Reagovat
Tak raději bych do toho onkologická onemocnění natahal, aby jsi třeba za pár týdnů nebyl překvapen. A ještě jedna poznámka, je mi přes 40 a všechny zdravotní potíže, kromě zubních kazů jsem si způsobil přetěžováním v tréninku a některá jsou již trvalého rázu.
Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportuRoman, 3.04.2011 08:19, Reagovat
tak jsi nejsíš těžký hypochondr, či naprostý bezmozek :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportuAnonym3.04.2011 11:31, Reagovat
Neměj obavy jsem dobře vzdělán. a denně trénuji tak 25 let :), ale nejsem fanaticky nekritický ke svému koníčku. Výkonnostní sport je někdy kontraproduktivní.
Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportuAnonym3.04.2011 12:52, Reagovat
To zase vypada na nejakeho "radobysportovce". Nic, nic a pak hic, ne?
Re: Re: Re: Re: Podpora sportuAnonym3.04.2011 11:33, Reagovat
Na jednu z těch chorob, které jsi vyjmenoval také s velkou pravděpodobností zemřeš, pokud Tě nesrazí auto na tréninku.
Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportu, 3.04.2011 13:58, Reagovat
U některých reakcí je možné se jen pousmát. Někde diskuse má smysl, někde ne. Tohle je bohužel ten druhý případ. Už je mi také přes 40 a při pohledu na mnohé mé vrstevníky u toho sportování rád zůstanu, a kdybych na to měl čas, tak i na výkonnostní úrovni. Už proto, že ho mám rád, a i s rizikem, že mně někde přehlédne nějaký nepozorný řidič(mimochodem, už jsem měl párkrát tu čest). Nemyslím si totiž, že by byl tento způsob života rizikovější, než se každý den válet u televize nebo PC s talířem pochutin a cigaretou v puse, a to v tom lepším případě. A také své děti, až přijde čas, povedu ke sportu.
Re: Re: Re: Re: Podpora sportujmaselnik, 3.04.2011 14:04, Reagovat
Víte Martine, on žádný seriózní průzkum na toto téma neexistuje. Jediné průzkumy, které se provádějí, jsou mezi aktivními sportovci, kde celkem logicky chronická onemocnění a další záležitosti znemožňující trénink nefigurují. Nevím o tom, že by existoval seriózní průzkum postihující sportovce bývalé, kteří třeba právě kvůli cukrovce či jinému onemocnění aktivní kariéry zanechali a mapoval tak například "následky" sportovních kariér. Myslím, že výsledky by byly pozoruhodné, protože ve svém okolí vidím řadu bývalých vrcholových či výkonnostních sportovců, u kterých konec aktivní kariéry znamenal zásadní úbytek pohybu a z něj plynoucí obezitu se všemi průvodními neduhy. Nemluvě o jejich mentálním opotřebení z dlouhodobé zátěže a z toho plynoucí nechuti k jakémukoli sportu.
Já si opravdu myslím, že systém, který neumí dát 9-ti letému dítěti po amputaci ruky kvalitní protetickou pomůcku a sponzor se najde až v Irsku, by neměl cpát miliardy do sportu.
Nevěřím, že jakékoli peníze do sportu pomohou kompenzovat pasívní životní styl.
Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportu, 3.04.2011 16:48, Reagovat
Ale tady přeci nejde o vrcholové sportovce a jejich zdraví. Ti vědí do čeho jdou a je to špička ledovce sportující populace. Tady jde o to, že příklady těchto úspěšných sportovců přitáhnou ke sportu a aktivnímu pojetí životního stylu mladou generaci, a drtivou většinu z nich pouze na výkonnostní úrovni, nebo "hobby" úrovni. Proti podpoře tělesně postižených jsem neřekl ani slovo, a rozhodně si nemyslím, že by u nás byla na dostatečné úrovni. Rozhodně bych ale kvůli tomu nerušil podporu sportu. Je spousta jiných oblastí, kde se ze státního rozpočtu nalévají miliardy, a kde je efekt těchto peněz přinejmenším pochybný. A nechat veškerou podporu sportu čistě na soukromých subjektech, tedy sponzoringu? Částečně samozřejmě ano, ale podívejte se, do kolika sportů(fotbal, hokej, tenis) teče podpora státních a polostátních firem. Kdyby se vzaly jen tyto peníze a přerozdělily podle "rozumného" klíče, nebyly by už další státní peníze téměř potřeba. Podpora sportu je v zájmu každého státu a nyní, za situace Sazky, bude muset jít napřímo. Nebo se snad někdo z vás domnívá, že na slovech pana Hušáka a šéfů mocenských skupin, jež o sazku bojují, je něco pravdy na tom, že jim jde o sport a je v jejich prvořadém zájmu jej podporovat? A i když v tomto případě jsou šéfové těchto finančních skupin aktivní sportovci, jsou to především byznismeni. Ale to už jsem se dostal zase trošku jinam.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportuRadovan Mitáš, 3.04.2011 23:18, Reagovat
Nic není černobílé, jak jsem psal výše i Matulič má ve ve spoustě vecí také pravdu nicméně stále polemizuji s tím, že vrcholový sport (hlavně) přitáhne lidi k e sportu. Nevšiml jsem si, že by Štybarův double, stříbrná Kulhavého nebo výsledky Kreuzigera, Prokopa, Slavíka nebo cyklistů na dráze přitáhly lidi k cyklistice, zato díky Kolo pro život & spol. začalo na kole jezdit několik desítek lidí, kteří před tím na kole neseděli 10 let.................. Ani emluvím o včerejším 1/2 maratonu. Myslím si, že význam sportujících příkladů z okolí se podceňuje na úkor vrcholových sportovců.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podpora sportu, 4.04.2011 08:40, Reagovat
Pane Mitáš, já o tom přesvědčen jsem. Sporty jako cyklokros, nebo dráhová cyklistika jsou ale natolik specifické, že přitáhnou pouze malý počet zájemců, kteří se jim chtějí věnovat na vrcholové, minimálně však výkonnostní úrovni. Valná většina ovšem úspěchy těchto sportovců vnímá, prožívá a jsou pro ně motivací, ale pustí se do mnohem dostupnější silniční cyklistiky, nebo MTB. Stačí se podívat, kolik aktivních "hobby" cyklistů jezdí fandit na závody, kde se třeba Vámi zmiňovaný Štybar objeví. Stejně tak je to díky Kreuzigerovi účast mnoha aktivních cyklistů na Giru nebo Tour. A podobné je to i v jiných sportech. Jak jinak motivovat mládež a přitáhnout je ke sportování a jak jinak zajistit podmínky i těm výkonnostně dobrým mladým závodníkům, kteří nemají zázemí v podobě ekonomicky silné rodiny. Těm zatím žádný sponzor nic nedá a většina domácích klubů, jichž mohou být členy, na to také nemá prostředky. Proto jsou tady například centra mládeže apod., financovaná samozřejmě státem. Neříkám že je to zcela ideální systém, ale bez jisté spoluúčasti státu na podpoře sportu to prostě nejde, alespoň ne v zemi, která je ekonomicky na takové úrovni, jako ta naše. Ale i země mnohem vyspělejší do sportu výrazně investují, protože vědí, že se jim tyto prostředky bohatě vrátí někde jinde. Nicméně s projekty jako Kolo pro život, Pražský maraton a přidružené akce atd. máte dozajista také pravdu. Do sportu je potřeba zapojit rodiny, firmy atd. a tuto strategii jak je vidět zvolil i Míra Horák, současný předseda TT svazu. Doufejme že zabere a já osobně tomu věřím.

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka