Draft | , 31.07.2008 11:28, Reagovat | Také bych se rád vyjádřil k problematice Draftu. Mě spíš přijde smutná obecná situace s draftingem v ČR, protože všude jinde ve světě se až na vyjímky jezdí s jízdou v balíku pouze závody SP. Všechny ostatní i na olym. distancích se jezdí se zakázanou jízdou v háku. Myslím jsme snad jediní kde platí olymp. dist=jízda v háku, bohužel. Myslím, že pokud by byla zakázána jízda v háku ve větším počtu závodů přitáhlo by to k silničnímu triatlonu mnohem více lidí, kteří se obecně silničním triatlonům vyhýbají kvůli tomu že po plavání pro ně veškeré závodění končí (např. Já :) ) Rád bych jezdil olym. a sprintové distance, ale má to pro mě smysl když vylezu 5 minut za nejlepším plavcem a nemám šanci sebelepší cyklistikou sjet balík? Od příštího roku chci začít závodit na středních distancích kde rozhoduje právě celková výkonnost a ne to kdo je lepší plavec! | Pohled ze strany pořadatele. | , 31.07.2008 14:32, Reagovat | Dovolte, abych reagoval k tomuto problému já, jako pořadatel závodu Českého poháru. Nesouhlasím s tím, jak se skoro v každém příspěvku dává vina pořadateli. Pořadatel je ten poslední, kdo může draftink ovlivnit, pokud neberu v potaz výběr trati. Na závody ČSTT jsou rozhodčí delegováni, takže o tom, jestli daní závodníci hákovali a měli by být potrestáni, pořadatel nerozhoduje!!! Je to to samé jako ve fotbale ( s fotbalem to srovnávám, protože již na nějakém fóru to bylo srovnáváno). Pořadatel by mohl za to, že rozhodčí nepískne ruku a uznal gól rukou. Ne že by měla být vina na samotných rozhodčích, to v žádném případě. Největší vina je na samotných závodnících. Ono, kolik z nás by platilo daně kdyby nefungoval finanční úřad, kolik z nás by dodržovalo rychlost a zákazy na silnici kdyby nebyla policie? Z mého pohledu je problém i v tom, že ironmanská komunita je tak úzká, že se všichni znají, jak závodníci tak rozhodčí. Myslím, že by nemuselo být špatné, kdyby na závodech Českého poháru bylo možno nasadit po proškolení technickým delegátem, určeným svazem na daný závod, vlastní rozhodčí, kteří by nepotřebovali ani motorku, jen by si stoupli na otevřené místo a dalekohledem se dívali a přijíždějící hříšníky trestali. Samozřejmě, že forma stop and go není dostatečná, u dlouhého triatlonu by to mělo být 6-8min. Pořadatel nemůže ovlivnit čistotu závodu ani tím, že vyhlášené hákaře by na závod nevzal. Další názory typu - u nás se hákuje tak budu jezdit ven, nejsou řešením, venku se hákuje taky. Podersdorf, hákuje se. Klágenfurt, hákuje se. Roth, hákuje se. Curych , hákuje se. Takže ten problém není jen Český, ale nejspíš celosvětový. U nás je hlavní problém ten, že trest je nedostatečný. Před sezonou jsem byl já ten, který psal otevřený dopis panu Buncovi a technické komisi . Věřte, že po sezoně to budu opět já, který na tento problém budu upozorňovat. Jestli se tento problém bude řešit, to už já pořadatel neovlivním. | Je to furt stejný | Cartman, 31.07.2008 17:39, Reagovat | Diskuse kolem háků je zajímavá a pořád stejná. V 90. letech byly tyhle debaty na pořadu dne, akorát nebyla žádná diskusní fóra. Debata se omezovala na spílání rozhodčím při závodě, po závodě, na tréninku či v hospodě. Kraus, Frouz, Zemín a další byli velmi populární. Prostředky, kterými se bojovalo, byly od časové penalizace přes stop and go až k diskvalifikaci. Nepomohlo to ničemu, z triatlonu se stala loterie s nádechem krasobruslení - k extrémním případům patří skoro celá vyžlucená-vyčerveněná reprezentace na ME v Lommelu někdy v roce 1992. Krátký triatlon se s tím potýkal po celou dobu existence, až se podle hesla "if you can't beat them, join them", rozhodl pro dobro olympiády drafting povolit. V naší zemi to šlo tak daleko, že bezhákové závody už vůbec neexistují. Při letošní návštěvě Rothu mě předjíždělo mraky lidí, takže jsem měl dost příležitostí přesvědčit se, že i v Německu, kde běžný smrtelník na červenou nepřejde ulici, se hákuje o sto péro. Do okamžiku, kdy zahučí někde vzadu motorka. Když zmizí za zatáčkou či horizontem, zase se to scukne. Než byl povolený drafting, byly pouťáky obvykle čistě "na svědomí" - a nevěřili byste tomu, že byli i lidé, kteří nehákovali. Takže tento zcela zbytečný příspěvěk uzavírám tím, že záleží na lidech, motorka toho moc nespraví. Je dobře, když se jich tam pohybuje co nejvíc, odradí to slabší nátury, ale problém to neřeší. Když bude penalizace 6-8 minut, je to slušný strašák, ale pořád to neřeší subjektivní povahu posouzení ze strany amatérského rozhodčího (amatérského v dobrém slova smyslu). Přece jen, odhadovat podélnou vzdálenost, příčnou vzdálenost, případně otázku toho, zda závodník stopou jen projížděl, když se zařazoval... Zase si vzpomínám na nadávky, které létaly vzduchem už na dorosteneckých závodech na začátku devadesátých. Je asi jedno, jestli se bavíme o čele závodu (znám z doslechu a odsud) nebo hloubi křoví (tam to znám velmi dobře). Takže, co s tím? Nic shora asi nepomůže, nejlepší je aspoň o tom otevřeně žvanit. Takže sem s názorem... | Re: Je to furt stejný | , 31.07.2008 18:18, Reagovat | Milý Cartmane, přidávám ti hlas. A přidávám osoní názor, že povolení draftingu na krátkých tratích tyto závody slušně znehodnotil - Duatlon is not death. Hákování na delších tratích je mor. Ale co chceme, lidé jsou různé.
Viníci nejsou rozhodčí, ale závodící podvodníci. Takže sem s názorem... |
| Drafting diskuzni forum | Valda, 31.07.2008 19:33, Reagovat | Tema drafting nam v redakci prijde tak zajímavé, že jsme zřídili vlákno na Etriatlon Diskuzním Foru, je škoda, aby až tento článek odskáče do archivu nazory zanikly. Proto děkuji klukum (Dave, Jirka Cartman, Peta Pasev) že jim nebude vadit když jejich nazory prekopiruju tam, nebo pokud kluci už máte učet na diskuzním foru překopirujte to tam sami, diky moc.
http://www.forum.etriatlon.cz/viewtopic.php?id=49 | |