Předzávodní výživa, aneb co přesně jíst před závodem

Co a jak by jste měli jíst asi týden před závodem? To je jedna z otázek na kterou bychom rádi znali odpověď. V následujícím článku přinášíme námět, pro výživovou strategii před Vašim závodem, pomůže Vám stát se lepším.
 
Zpět
Zobrazit článek
Co jíst?Tri-man, 14.11.2006 14:19, Reagovat
Hezký článek, ale myslím si že mu chybí takový malý detail.. Příklad toho co jíst.. Protože sacharidy jsou skoro ve všem a to už aby se člověk pak cpal jen masem.. Máte někdo nějaké příklady?
Re: Co jíst?Petr Val, 14.11.2006 14:54, Reagovat
:) cílem, článku není kompletně postihnout problematiku závodní výživy, co jsou sacharidy a které jsou vhodnější, které méně, je na jiný článek
Re: Re: Co jíst?Tri-man, 16.11.2006 21:12, Reagovat
No právě.. Teorie je jedna věc, realita je věc jiná.. Chtěl jsem takovou dietu vyzkoušet, ale následně jsem zjistil, že mé znalosti nejsou dostatečné tomu abych věd+ěl co jíst a co ne.. Takže bych ocenil i nějaké rady a typy. Případně zmiňovaný článek;-) Dík
Je to aktuální ???Venca, 14.11.2006 22:23, Reagovat
Je po sezóně! Alespoň já to tak cítím. Myslím si, že tento příspěvek by bylo dobré "vytáhnout ze šuplíku" někdy na jaře!
Re: Je to aktuální ???redakce, 14.11.2006 23:05, Reagovat
všechny články, které jsou na serveru etriatlon.cz jsou přehledně tříděny v kategoriích, stačí v levé liště v "Rubriky článků" vybrat příslušnou kategorii a naleznete vše - na jaře nebo na podzim
DlouhodobéMarek, 15.11.2006 10:56, Reagovat
Naopak myslím, že nyní je pravá doba na to se dobře připravovat na novou sezonu. Článek není pro někoho, kdo jezdí sprint triatlon, ale spíše delší závody. Není dobre zkouset novinky před duležitým závodem, vše je potreba vyzkoušet. Před závody je již vetšínou pozde experimentovat. Díky za clánek, já osobne to urcite vyzkouším.
"nova metoda"Linda, 16.11.2006 11:47, Reagovat
tzv. sacharidovu dietu - "nova metoda" - pouzivaju uz roky kulturisti - cielom je naplnit svaly cukrom...treba si uvedomit, ze po takejto priprave je clovek min. o 2-3kg tahzsi, co tiez neni zanedbatelne a taktiez si trebauvedomit, ze po cca. 90 min. su zasoby cukru (sacharidy, glykogen) vycerpane a nastava synteza tukov, resp. bielkovin (cize svalov)...
sacharidova dieta neni vhodna pre kazdeho, treba ju vyskusat... lepsie je mat pocas celeho roka vyvazene zlozenie cukrov, bielkovin a samozrejme tukov...
Re: lukas vrobel, 16.11.2006 13:07, Reagovat
jenze ty 3kg je svalovy glykogen + voda kterou na sebe ve svalove bunce vaze. Vzledem k tomu, ze to jsou dva prvky jejich nedostatek pri dlouhem TT je limitujicim faktorem vykonu, tak bych byl za ty tri kilogramy navic urcite rad. Navic kdyz clovek konci zavodu ma tak o 5kg min nez na startu, pak v prumeru se pohybuje okolo optimalni hmotnosti a snizuje tak pokles vykonu z duvodu dehydratace. Cukry vydrzi opravdu jen 90 min ale v pripade ze jedete maximalni intenzitou prave na onech 90min. Pri snizeni intenzity spalujete smes cukry tuky, tusiz cukry setrite a vydrzi vam dele. Nejvetsi umneni je tedy pracovat v takove intenzite aby cukry dosly prave na cilove care. Pokud jedete rychleji dojde vam a zacnete chodit, v opacnem pripade jste nepodali 100%vykon na ktery jste v ten den meli. Souhlasim ale ze je to individualni a kazdy musi vyzkouset zda je to pro nej vhodne. Kdyz uz jsi zminila kulturisty ti navic pro zvyseni superkompenzace/pouzivane ne pro predzasobeni se glykogenem, ale pro stazeni vody z podkozi do svalu pro lepsi svalovou kresbu/ jeste krome cukru manipuluji take se sodikem a draslikem, coz je ovsem pro vytrvalce krajne nevhodne jelkoz si muzete rozhodit rovnovahu techto mineralu a tim zcela znemoznit kvalitni vytrvalostni vykon.
Re: Re: Linda, 17.11.2006 12:36, Reagovat
v podstate suhlasim (aj ked je to velmi zjednoduseny pohlad,na reakcie prebiehajuce v organizme), az na par veci, ktore su neni zanedbatelne... jasne, vykon by mal prebiehat na aerobno-anaerobnej hranici... treba si vsak uvedomit, ze synteza tukov nezacne okamzite (t.j. hned ako sa zacne so sportovym vykonom), ale az po urcitom case - cca. po 45 min - preto telo primarne spracovava glykogen, ktoreho mnozstvo vo svaloch je limitovane (samozrejme je tu este glykogen v peceni)... synteza tukov je to posledne co telo chce(tuky maju v tele ochrannu funkciu - regulacia tepla a pod.)... takze najskor prichadza na rad glykogen, potom bielkoviny a na koniec tuky... organizmus sa moze "naucit" aby zacal skor spracovavat tuky (cim sa bude setrit glykogen a bielkoviny), ale urcite nie sacharidovou dietou, ktora je postavena na velkom prijme komplexnych sacharidov (tu niekedy nastava problem, ze ludia prijimaju skor sacharidy s vyssim glykemickym indexom a inzulin im pocas dna lieta ako na husenkovej drahe, co moze viest az k vaznemu poskodeniu organizmu) a nedostatocneho mnozstva bielkovin a tukov...viacere studie poslednych rokov preukazali, ze vytrvalci maju prijimat cca. 1,5 - 2 g bielkovin na kg hmotnosti, co sa dost rozchadza s odporucanym mnozstvom cca. 0,8 g na kg hmotnosti... a tuky by sa mohli tiez pohybovat niekde na hranici 15-20% denneho prijmu, pretoze cim menej tukov sa prijima, tym ich telo menej vyuziva na tvorbu energie (doslova sa brani ich synteze)...
tato tema je na dlhsiu diskusiu, pretoze na organizmus posobi mnozstvo faktorov a taktiez mnozstvo faktorov posobi na syntezu sacharidov, bielkovin a tukov, ako aj na aerobno-anaerobny prah (jeho hranica sa da posuvat napr. aj pomocou stravy)...chcem iba poukazat na hranice sacharidovej diety a to, ze to neni ziadny "zazracny" prostriedok...je zaujimave, ze v nasich koncinach sa objavuje az teraz, pretoze studie poslednych rokov boli skor zamerane na syntezu bielkovin a tukov, na zaklade ktorych spolocnosti doplnili napr. iontove napoje, energeticke tycinky a gely o bielkoviny, resp. aminokyseliny...
Re: Re: Re: lukas vrobel, 17.11.2006 13:15, Reagovat
1. Davas dohromady dve ruzne veci bezny trenink a stravu s prdsoutezni kompenzaci. Souhlasim s pomerem zivin ktery uvadis pokud chci stimulovat enzymy a lipidovy ci bilkovinovy metabolizmus a setrit cukry musi jich byt dostatek v bezne strave. V posledni tyden pred soutezi jiz ale telo nic noveho nenaucis ale ani neodnaucis. Tudis strava bohata na cukry v posledni tyden - respektive tri dny nebude blokovat schopnost spalovat tuk. Navic sama pises ze telo uprednostnuje spalovani cukru tudis potvrzujes dulezitost jejich predzasobeni na maximalni moznou uroven.
2. otazka glykemickeho indexu, stejne jako faktoru ovlivnujicich metabolismus jednotlivych zivin spolu s posouvanim ANP je opravdu na samostatnou a hodne dlouhou diskuzi. /jsou vsak chvile kdy i rychle cukry jsou to prave/
3. Pokud mas nejake vedecke studie potvrzujici
a) ze pri dlouhodobem vytrvalostnim vykonu telo funguje prvnich 45 primarne pouze na cukry sem s ni uprimne rad si ji nastuduji.
b) to same plati pro to,ze telo uprednosthuje spalovani bilkovin pred tuky/vnitrosvalovymi-podkozni telo neumi pri vykonu pouzit/. Pokud nemyslis volne BCAA, ktere si telo umi premnenit na cukry a tak je pouziva prednostne. Organismus ma tech volnych v krvi opravdu minimalni depozit.Muj email je
dotazJiri Forejt, 24.11.2006 22:43, Reagovat
Nedavno jsem narazil na problematiku latky alphavolin. Bylo to v nemcine - neco kolem aerobnich schopnosti vytvalcu. Muzete nekdo poradit?

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.11.24Finále T-100 ovládli favorité Knibb a Van Riel
27.10.24Lange překvapivě opět vítězem havajského Ironmana
22.10.24Favorité mistrovství světa Ironman 2024
22.9.24Laura Philipp slaví titul mistryně světa v IRONMANu, české triatlonistky také zářily
22.8.24Oproti Paříži v Tokyu všechno klapalo, jak mělo, říká Petra Kuříková
18.8.24Blu je zpět a ve Frankfurtu pálil ostrými
10.8.24Vítěz IM TEXAS suspendován za doping!
15.7.24Ve Španělsku byla psána historie
7.7.24V Rothu padala světová maxima
17.6.24Generálku na MS v Nice ukořistila Charles, Besperát fantasticky druhá