HED Jet 2010

17.02.2010 -
Představení kol HED řady Jet. Jedná se o plášťová kola s vysokým ráfkem.

Kolo Scott Plasma Ain Alar Juhansona s koly HED Jet 6

 

Základní modely jsou  Jet 4 C2, Jet 6 C2 a Jet 9 C2. 

Všechny modely se dodávají jak v základním provedení pro zatížení:

  •  86 kg (jezdec + výbava)
  • Stallion build  dimenzováno pro  zatížen 87-104 kg. Stallion build má pevnější výplet (20drátů v předu/28 drátů v zadu). Firma HED nabízí  kola v tomto provedení za stejnou cenu. Nárůst hmotnosti je u tohoto provedení  cca. 100g.

Celá modelová řada Jet se vyrábí i v provedení  Flamme Rouge. Provedení  Flamme Rouge je novinkou roku 2009, jedná se o kola s náboji s karbonovým vnějším obalem, titanovou stavbou a keramickými ložisky.  Další redukce hmotnosti je dosaženo  titanovými  rychloupínáky. Ráfky jou kombinací slitiny skandia a karbonu.

To samozřejmě přináší ještě lepší jízdní vlastnosti, při snížení celkové hmotnosti. Stejně jako u základních modelů i zde HED nabízí provedení  Stallion build.

Aby toho dělení nebylo málo, jednotlivá zadní kola Jet lze objednat s PowerTapem  PRO+, SL+ nebo  SLC+ (měřičem výkonu).

HED Jet 4 C2

Nový model  pro rok 2010. Kola jsou postavena na nábojích  Sonic (2/4 ložiska ), plášťové ráfky C2 s šířkou23mm, karbonová nástavba ráfku (výška 45mm) a vysoce kvalitní černé ploché dráty.

Předností tohoto modelu je vysoká tuhost a dobré jízdní vlastnosti při silném bočním větru. Proto se tato kola doporučují  závodníkům s nižší hmotností nebo do nepříznivých povětrnostních podmínek. Na prototypu kol  Jet 4 C2 zvítězila v roce 2008 na Hawai Chrissie Wellington.

HED Jet 6 C2

Kola  Jet 6 byla první plášťová aero kola, to však neznamená, že by se na nich od roku 1990 nic nezměnilo.  Na vývoji těchto kol se stále pracuje a důkazem toho je nejen největší zastoupení tohoto modelu  mezi  hoby závodníky, ale také vítězství ať již Chrissii Wellington a nebo dosažení nejrychlejšího času kola na Hawai v roce 2008 (Ain Alar Juhanson).

HED Jet 9 C2

První kola s výškou ráfku 90mm Jet 9 byla vyrobena již v roce 1995 a do sériové výroby přišla o rok později. Od prvního uvedení na trh prošla tato kola dlouhým vývojem ať již v oblasti použití nových materiálů nebo v oblasti aerodynamiky.  Kola jsou vhodná jak pro časovky  a  triatlon.  Vzhledem ke svým vlastnostem se doporučují pro rychlosti nad 40km/h. Často se používá kombinace předního kola Jet 9 se zadním diskovým kolem (např.HED Jet disc nebo HED Stinger disc) nebo naopak kombinace zadního kola Jet 9 (tam kde není při závodech povoleno diskové kolo) a předního kola  Jet 4 nebo Jet 6.

HED Jet 4 FR

Hmotnost: přední kolo 696g
Zadní kolo 857g
Pár 1553g

HED Jet 6 FR

Hmotnost: přední kolo 744g
Zadní kolo 954g
Pár 1694g

HED Jet 9 FR

Hmotnost: přední kolo 775g
Zadní kolo 959g
Pár 1734g

 

Martin Šimáček  www.Icyklo.cz - partner Etriatlon Team

 

Hodnocení:
Přečteno 1307x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
30.5.23Naslouchejte „starým“ zkušeným kapacitám, říká Tomáš Racek
25.5.23Mojí strategií bylo hlavně dokončit, říká Tomáš Řenč
24.5.23V dlouhém triatlonu vidím svůj největší výkonnostní potenciál, říká Pavel Wohl
22.5.23V dnešní době děti nemají základní dovednosti, říká Jan Strangmuller
19.5.23Trvalo několik hodin, než jsem to vlastně celé zpracovala, říká Bára Besperát po IM 70.3 Mallorca
15.5.23Petr Vabroušek hodnotí 1. místo na HimalayanXtri
12.5.23Chybělo málo a mohl jsem slavit podstatně víc, říká Kočař po MS Ibiza
9.5.23Trenéři si svá "trenérská tajemství" bohužel nechávali sami pro sebe. Říká Luboš Bílek
8.5.23Duatlonový Krušnoman se stal kořistí Gerychové a Wainera
8.5.23Kočař vydřel na světovém šampionátu v dlouhém triatlonu 12. místo. Soukup byl 35.