Čelůstka v olympijské premiéře skončil třicátý, Švarc v Londýně doběhl na 45. místě

Olympijský závod v triatlonu mužů je minulostí. Jan Čelůstka doběhl v centru Londýna v Hyde Parku na 30. místě. Druhý český reprezentant Přemysl Švarc byl 45. Poprvé v historii se ze zlata raduje triatlet z pořadatelské země. Domácí Brit Alistair Brownlee neměl konkurenci.
 
Zpět
Zobrazit článek
atraktivitabukvajs, 7.08.2012 17:39, Reagovat
Škoda, že ten běžecký závod s vloženým kolem a plaváním ustřihli těsně po startu a dali přednost kvalifikaci koule a oštěpu..
Při sledování na netu jsem měl silný pocit, že by se pro atraktivitu olympijského tt mělo něco udělat, co třeba intervalový start se zákazem draftu?.. ale je to jen řečnická otázka ;o)
Re: atraktivitaPeca, 7.08.2012 18:21, Reagovat
Take jsem chvili nadaval, ze to na CT4 po startu utnuli (sledoval jsem na netu), ale nastesti jsem to pak nasel tady http://www.ceskatelevize.cz/loh/sporty/triatlon/ nebylo to sice HD, ale bylo to live a CZ :-)
Re: atraktivitaPok, 8.08.2012 08:22, Reagovat
Souhlas se zakazem Draftu. Pak se to stava teprve spravnym TT. Takhle se budem vzdy jen koukat na balik ciklistu a cekat na nejaky pad (s prominutim). Pokud se jede v kupe tak je v uvozovkach jedno jaky jste plavec a cyklista. Kdyz vylezete z vody i s dvouminutovym odstupem tak to v baliku sjedete spolecne a pak uz zalezi na vasich bezeckych schopnostech. Pok
Re: Re: atraktivitazombice, 8.08.2012 14:00, Reagovat
Nevim kolik si videl triatlonu, ale vylezt na vrcholny urovni s dvouminutovym zasekem a sjet to do baliku je ciry nesmysl. To by dokazal leda tak Cancellara nebo Wiggo, jenze ty nevyplavou s 2min sekerou...
Vcera bylo krasne videt, ze druhy balik i kdyz mel minutu ztraty z vody, tak nesjel nic, naopak jeste nakoupil dalsi ztratu.
Re: atraktivitazombice, 8.08.2012 14:07, Reagovat
Jezdi se nekde po Evrope zavod ve formatu jako napr. v Nymburce, resp. Ostre? Tj. zminovanou "casovkou" s intervalovym startem se zakazem draftu? Me se ten format docela libi, je to takovy prijemny oziveni klasickeho kratkeho triatlonu s povolenym hakem.
Neatraktivní podívaná u TVJirka, 7.08.2012 19:08, Reagovat
Jak ženský závod tak mužský závod, cyklistika nekoukatelná nuda. U žen, televize zkresluje, to vypadalo na kole jak když jedou některé poprvé. Už v Pekingu a nyní Londýn triatlonový závod velké zklamání. U TV prostě nuda. Do budoucna dávám tomuto pojetí triatlonu palec dolu.
typickéAnonym7.08.2012 19:23, Reagovat
Místo, abychom si pošuńávali se zbytkem světa, jaký to je zážitek vidět po dvouhodinovém závodě žen struhující finiš až do cílové pásky, bručíme jaká byla cyklistika nuda.
Jak vás potom pobavilo pět hodin silničního závodu?
A jak byste si představovali ten intervalový start? To by byly nervy pak s kalkulačkou počítat, kdo vlastně vyhrál.
Re: typickéDavidT, 7.08.2012 21:02, Reagovat
No jedna věc je naprosto jasná, OHTT je svým formátem pro televizy prostě nudný sport. A do závěrečného běhu se na trati nic neděje. A když už ho u televize nevydrží sledovat ani aktivní triatlonisti, tak kdo další ho bude u televize sledovat? Já sám jsem ani jeden závod nevydržel sledovat celý, u žen jsem byl na závodech a těšil se večer na záznam, u kterého jsem vydržel celých 10 minut. U mužského závodu jsem se podíval na prvních 10 minut kola a pak na běh a i tak jsem měl co dělat...
Intervalový start je jistým řešením, nevím co by se muselo počítat s kalkulačkou v době značně rozšířené čipové technologie. Olympijské závody v běhu na lyžích s intervalovým startem jsou také velice zajímavé....
Jedno je jasné, pokud se něco nezmění je dost reálné, že kariéra TT na OH by nemusela být dlouhá. Je otázka jestli by to pro náš sport byla škoda při oblibě seriálů WTC a Challenge
Re: Re: typickéJarda, 8.08.2012 11:36, Reagovat
Nejlepší by bylo, jak pro pořadatele (organizace), tak pro závodníky, kdyby se jen plavalo a rovnou se běželo. Diváci by viděli vše krásně z jednoho místa a závodilo by se už ve vodě. Takto je to nudný závod a obávám se, že dlouho TT v programu OH nebude. Možná by to bylo lepší ii pro naše závodníky, jelikož jim cyklistika spíše škodí. Cyklistika je jen přesun z jednoho depa do druhého.
Re: Re: Re: typickéevžen, 8.08.2012 14:13, Reagovat
A jak jsi přišel na to, že našim závodníkům cyklistika jenom škodí??
Re: Re: typickéKarel, 8.08.2012 17:39, Reagovat
Mně tedy nudný rozhodně nepřišel.
Re: Re: Re: typickéevžen, 8.08.2012 22:05, Reagovat
Souhlasím...
Re: typickéČáp, 8.08.2012 17:56, Reagovat
A když koukáš na časovku, tak taky počítáš s kalkulačkou kdo vlastně vyhrál? Ty budeš pěknej chytrolín.
A co bezhák?ToM, 7.08.2012 22:01, Reagovat
A co bezhákově? To by na olympiádě nešlo? Chtělo by to kopcovitější cyklistiku, aby se to trochu roztrhalo a možná menší počet účastníků. Jen nevím jestli by bezhákové kolo uhlídali aby to bylo férové.
Terénxxx, 8.08.2012 07:52, Reagovat
Budoucností je terénní tt plný zvratů a nenadálých situací...divácky velmi atraktivní :-)
KomentátorAnonym, 8.08.2012 08:50, Reagovat
Nevím kdo podával TV komentátorovi (konkrétně na programu ČT 07) informace o závodnících. Přemek tam byl ueden jako závodník, který tvrdí, že OH kvalifikace se dá koupit, když závodník závodí ve vzdálených destinacích. Toť asi tak vše co bylo k Přemkovi řečeno. Možná tuto hovadinu mohl kdysi Přemek říct, jako mladá horká hlava, ale předhodit toto divákům při tom, když jede OH závod je opravdu nefér. Myslím si, že si taky zakusil své a tu kvalifikaci si prostě musel vydřít. Byla to docela ostuda. Už mi volali známí, když prý se to dá koupit, tak mi na to půjčí, ať můžu jet do Ria. Kvůli tomuto ostudnému komentáři si ten závod fakt znovu nepustím. Navíc si myslím, že to Přéma řekl úplně v jiném kontextu než jak to bylo podáno.
Re: Komentátoranonym, 8.08.2012 08:53, Reagovat
Re: victora-publishing anonym, 7.08.2012 16:14, Reagovat
,,Systém je nastavený tak, že nominační závody jsou během dvou let. Kdo má peněz více - může objet všechny. Kdo má méně, vybírá, kde může získat body."

Takto to Přemek řekl, takže přece jen jinak, než jak to bylo podáno.
Jen doufejme, že informace o závodnících nepodával svaz, ale že se komentátor prostě někde přeslechl.
ČTA v akciMartin, 8.08.2012 11:47, Reagovat
Když toto napíše pan Horák, tak pak se nedivím, že je triatlon, tam kde je !
Podle mého názoru jsou na kole vidět všichni, pokud nejezdí jinou tratí něž je určená. Dokonce jsou vidět i kanoisti z ANGOLY a veslaři z GHANY, takže mají v Angole a v Ghaně zaděláno na placku v RIU ?
Prohlášní p. Horáka mi připadají velmi trapná !

"Díky oběma našim borcům. Ukázali, že patří do světové špičky. Zvláště Honza Čelůstka byl na kole vidět a ukázal tisícům mladých závodníků, že se umíme popasovat na největší světové scéně s těmi největšími esy," blahopřál reprezentantům předseda ČTA Jaromír Horák.
re, 8.08.2012 12:45, Reagovat
Gratulace našim holkám i klukům!!
souhlasím že sledovat přímý přenos/muži/ byla dost nuda, navíc to dopadlo přesně podle předpokladů, snad až na to že Murray nevyplaval :) Triatlon mám rád ale tohle je hrozně neatraktivní a pokud se tím něco neudělá vyškrtnou nás z programu jako windsurfing.
Myslím že atraktivní závody triatlon má / závod 4 člených týmů, 3x super sprint/ na to už by myslím koukat šlo :)
Finiš ženského závodu super a za to že v chlapech je to nuda mužou taky ty 2 mimozemšťani :)
Atraktivitazombice, 8.08.2012 14:04, Reagovat
Nechapu nektery prispevky, me se zavod libil cely. To, ze prvni vetsi balik sjel 5 nejlepsich po plavani se dalo trochu cekat. To, ze se nikdo neodhodlal to trhat, resp. Britove jezdili slusny tempo na cele je jako rict, ze cela Tour de France je nudna, protoze se zavodi jen par poslednich kilometru v kazdy etape a to jeste jen nekterych :-) Beh byl jak z jiny planety, vitez na hranici 29minut, ctvrtej zavodnik pod 30, neskutecny :-)
Stejne je triatlon nejkrajnejsi sport na svete!lubos bilek, 8.08.2012 15:12, Reagovat
Asi jsem videl jiny zavod nez vsichni v Cechach.
Misto toho, aby se gratulovalo holkam k super vysledku, se tu jen bruci.
Ze prvnich 10minut cyklistiky u muzu bylo nudnych? ve predu skupinka 5 lidi, 20vt naskok, makali jak divy a byli dojeti az po vice nez 20minutach, coz mi jako velka nuda neprisla.
Na trati kola ani behu nebylo zadne misto, kam by se dalo stoupnout, mistama mozna 30 i 40 rad lidi za sebou, nejlepsi atmosfera co jsem kdy na zavodech zazil. Miliony divaku u televize, vsichni nadseny, jaky to byl super zavod. Takze skepse, ze triatlon vyskrtnout z programu bych se vubec nebal, hlavne kdyz v Riu ma byl stafeta a od 2020 mozna i sprint, takze pak budou 3 triatlony olympijske. To moc nenasvedcuje vasim obavam, ze je triatlon v teto podobe nepopularni. Kde je cely svet nadseny, Cesi jen porad na triatlonu hledaji neco spatneho, nez aby se radovali, jaky nadherny sport mame!
Triatlon na OHIronjozef, 8.08.2012 15:16, Reagovat
Nechápem príspevky o neatraktívnosti ... hlavne od triatlonistov. Podľa mňa to bol dokonalý pretek, žiadna nuda, radosť sa pozerať od prvej do poslednej sekundy. Pre mňa osobne to bol obrovský zážitok a hlavne výkon trojice Browlee brothers a Gomez bol ako z inej planéty. Podľa mňa najhodnotnejší výkon celej olympiády.
Re: Triatlon na OH, 9.08.2012 16:25, Reagovat
Suhlasim, podla mna to bolo napinave od zaciatku do konca! OK, moderator slaby, spolukomentar Peta Vabrouska pri zavode v Pekingu mal inu uroven. Ale TT sa uz na OH uchytil solidne a ked k 1,5-40-10 pribudnu dalsie formaty ako stafeta ci sprint, mame sa na co tesit :)
Ked uz sme u toho - IM na OH??
;)
budme radi,ze je TT na OHHonza Šiml, 8.08.2012 15:31, Reagovat
Není to tak dávno,kdy jsme s nadšením sledovali první vystoupení triatlonu na OH. Před 12 lety.
Byla to pro nás,kdo jsme začali s tímto před 25ety ještě úplně neznámým sportem,velké zadostiučinění,že jsme mohli sledovat náš sport na OH v Sydney. Pro obecné povědomí o triatlonu podle mě udělala olympiáda hrozně moc. Samozřejmě v každé zemi to je jiné. Někde lidi fandí někde remcají. Včera v Londýně to vypadalo,jako že je v Hyde parku nějaký rockový festival..kolik tam mohlo být u tratí lidí? 100 000? nebo víc? a on se tam jen jel "nudný" triatlon:-))
Mě se závod líbil,běh jsem viděl na ČT4,plavání na nějakém slovenském kanálu (měli vpředu Vargu),cyklistiku na ZDF,ti měli Frodena a Justuse vpředu. To že při vyrovnanosti špičky to může vypadat jako nuda,je pravda. Zvlášť když chybí zajímavý a zasvěcený komentář. Pust´te si někdy si někdy cyklistiku nebo maraton nebo běžecké lyžování bez zvuku - vydržíte tak 5 minut.
A intervalový start by jen tu "nudu" zvýšil - jelo by se o 50minut dýl.
Užívejte zbytek OH a triatlonové sezony!
Honza Šiml
Re: budme radi,ze je TT na OH, 8.08.2012 15:54, Reagovat
Nebudu psát žádný sáhodlouhý příspěvek, protože jsem se k triatlonu na OH i vystoupení našich závodníků už podrobněji vyjádřil na svých stránkách. Takže jen velmi stručně: Kéž bychom takovou "nudu" někdy zažili i na závodě u nás. Když jsem viděl ty davy fandících lidí, naskakovala mi husí kůže. A kdo viděl "flákající se" balík na kole, toho bych doporučil do Přemkova balíku, aby ten první sjel. Byl to i na vzdory lehčímu profilu kola parádní závod a běžecké výkony z říše snů.
!!!Roman T, 8.08.2012 15:59, Reagovat
!!! Opravdu nuda v Hyde parku, kde podle BBC bylo kolem 1.mil lidí!!! Brownee plaval 17:04 na otevřené vodě( Číňan Sun Jang vyhrál v bazénu ve světovém rekordu za 14:31) Kolo průměr 46 km/h, kde se obětoval a roli domestika plnil Brit Hayes, z toho se fakt dost blbě nastupuje. A běh za 29 min 7s na 10 km byl jen o 97s pomalejší než u Mo Faraha olympijského vítěze v běhu na 10 km. Čekal bych spíše reakci na přenos z ČT 4 ( otevřený dopis), který byl dost ochuzen (triatlon dávají live jen o OH 2x za 4 roky) a ve studiu měl být třeba Jan Řehula, aby komentátorovy a divákům přiblížil trochu více závod. A rozběhy v atletice nebo pozemní hokej mohli dát ze záznamu.
Re: !!!Jirka, 8.08.2012 18:54, Reagovat
Možná ty tratě neměli takovou přesnost jako ty v bazénu a na dráze :-). Souhlasím, že to moc atraktivní hlavně na kole nebylo. (tím nesnižuji výkony) moc mě to nebavilo. Asi nejlepší a fantastická byla kulisa lidí. (organizace dobrá - kdyby to bylo za městem, tak tam lidi take nepojedou) pokud to je na mistě, kde je hromada lidí i bez OH tak super.

to co ale byla naprostá katastrofa, to byl komentář. zaslouží nejakou televizní ANTICENU.
Re: Re: !!!Martin, 8.08.2012 20:28, Reagovat
Nějak si někteři neuvědomili fakt, že v triatlonu měli Britové 2 závodnky, kteří měli šanci na medaily. Proto taková návštěvnost, ale přesně jak píše Jirka. Ono uspořádat triatlon v místech, kde je i bez triatlonu dost lidí, pak se není čemu divit, že tam jsou lidé i vidět. Zda jsou všichni nadšeni závodem o tom se dá jen spekulovat. Hlavně se jedná o OH, tak se tam přijdou lidé podívat i když možná ani neví, co se tam děje. Průměr na kole se jel okolo 41-42km/h což na balík není moc rychlost na 40km !!! Pojetí současného OH TT je o taktizování. Jestli je někdo unavený i při jízdě v balíku, tak na této úrovni je asi omylem ! Hlavně bylo vidět, že na špici jel jen jeden Brit. Druhý balík by to mohl dojet,ale tam se také taktizuje (nikomu se nechce obětovat pro konkurenci, což je pochopitelné), takže to nedojeli. Pro mne to byl nudný závod. Pokud se někomu líbí hodina závodu, kdy jezdí 2 balíky po Londýnu, tak fajn. Stejně tak je to se silniční cyklistikou na OH, stejně tak je to na Tour, Giro, Vuelta v rovinách a proto se většinou vysílá jen rozhodující fáze - posledních 30km. Jinak tomu nebylo ani v ČT, kdy místo cyklistiky byla Atletika, jelikož je to zábavnější, než cyklistická část triatlonu.
Re: Re: Re: !!!, 9.08.2012 08:22, Reagovat
Doporučím ti jednu věc. Nečum na bednu a zajeď se na takový závod podívat. Rychle změníš názor na tu "pohodičku" při cyklistice i diváckou návštěvnost. I když spíše jen to druhé, protože by jsi se přes ten dav lidí k trati vůbec nedostal. Pravdou je jedna věc a tu už tady někteří zmínili-byl by potřeba mnohem fundovanější komentář. To je ale problém komentování i mnoha jiných sportů.
Re: Re: Re: !!!moraviaman, 9.08.2012 13:10, Reagovat
Martine kde jsi vzal ten pruměr 41-42 ?
Re: Re: Re: Re: !!!Martin, 9.08.2012 23:42, Reagovat
Když jedou hodinu a má cyklistická část mezi 41,57km (GARMIN jednoho z jezdců), tak stačí matematika 4 třídy a mám výsledek. Přesně jak napsal Matula: když je někdo slabý cyklista,tak pak nezaběhne.Našim to po kole neběželo. Pak je jasné, že je to pro ně peklo.
Re: Re: !!!zombice, 8.08.2012 23:08, Reagovat
Jak by lide nejeli za mesto bylo krasne videt na prenosech ze silnicnich zavodu cyklistiky jak muzu tak zen. Zvlast u tech chlapu fakt za mestem skoro nikdo nikde nebyl :-))))
Re: !!!Čáp, 9.08.2012 10:05, Reagovat
Přeci když někam přijde milion lidí, tak předem nemůže bejt jasný, jestli bude to či ono nudný nebo nebude. Já už sem kolikrát slyšel např. že vyprodaný stadion sledoval nudný zápas.

Martin M.: Já si myslim, že 40kilometrová cyklistika v balíku na takovýhle placce, kde nevylezu na špic, je určitě pohodička pro velkou spoustu amaterských závodníků. Proč když už je povolenej hák, pořadatel nevymyslí okruh, kde je třeba 500m stojka?
Re: Re: !!!, 9.08.2012 10:46, Reagovat
Nechci tě podceňovat, ale zeptej se kluků, jaká to byla při cyklistice pohodička. Když vidíš že první pětka jede, balík musí letět, aby to smazal. Není to po rovině tam a zpět po deset metrů široké silnici a borci na konci balíku se moc nevezou, jsou tam jako na gumě. Hobíka by to vyplivlo za první zatáčkou. Kopec by se samozřejmě hodil, ale v té lokalitě jsou možnosti dost omezené. Je to vždy něco za něco.
Re: Re: Re: !!!Čáp, 9.08.2012 12:06, Reagovat
Tak samozřejmě sem nemyslel pohodičku jako sem psal, na druhou stranu nemyslim hobíka jak píšeš Ty;-) Já jenom nejsem pro, kdy je triatlon s jízdou v háku. Pokud už tedy z nějakých důvodů (třeba že se to nedá ohlídat) se takto jezdí, tak by se mělo na kole nastoupat tolik a tolik metrů.
Re: Re: Re: Re: !!!, 9.08.2012 12:43, Reagovat
Bylo by to ideální, ale ne všude to jde. Ale i na technické trati plné zatáček na rovině se dá rozpoutat pořádný "peklo". Mně se také více líbí bezhákové závody, ale na OH je TT v podobě hákové a s tím nic neuděláme. Sám jsem si zažil přechod z bezhákové verze na hákovou a musel se učit na úkor kola plavat a taky běhat. Neznamená to ovšem, že kolo úplně ztratilo svůj význam. Unavený závodník si o běžeckém čase kolem 30-ti minut může nechat jenom zdát. Takže kdo má v porovnání s ostatními slabé kolo, na běhu se těžko prosadí, alespoň ne na této vrcholné úrovni. Navíc je čím dál více zřetelné, že taktika družstev a týmů začne hrát brzo podobnou roli jako třeba v cyklistice.
OH závod.Ondřej, 9.08.2012 00:44, Reagovat
Já si naopak myslím, že závod mužů divácky atraktivní byl. Samozřejmě plavecká část je nezajímavá, protože divák nepozná, kdo je kdo. Ale cyklistická část byla pro mě překvapivě záživná, no a ten úprk v běhu.....
Trate, 9.08.2012 14:20, Reagovat
Competition format:
The men’s and women’s Triathlon events will be conducted to standard distances:
–– Swim: 1,500m – one (1) lap
–– Bike: 43km – seven (7) laps of a 6.137km course
–– Run: 10km – four (4) laps of a 2.5km course

prum. kolo napr. Laurent Vidal = 43,91 km/h, nebo Celustka=43,82 km/h
Snad jsem pocital dobre.....

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka