Situace v dlouhém triatlonu je zoufalá, říká Bednář

Reprezentant v dlouhém triatlonu Tomáš Bednář zažil rozporuplnou sezónu. Zúčastnil se ME, MS ale i Ironmana v Curychu. Chyběl mu však výraznější výsledek. V rozhovoru se zmiňuje i o internetových diskusích.
 
Zpět
Zobrazit článek
........, 30.09.2008 14:14, Reagovat
Ty sis dal Tome, ted se do Tebe pustej............ zdravi Mara H.
souhlasímtrinidad, 30.09.2008 14:21, Reagovat
naprosto souhlasím: "Když někdo uspořádá kvalitní závod, uzavře trať a to dokonce v Praze, přijede tam 10 závodníků a ostatní pak jenom umí pomlouvat. A když někdo v deseti lidech uspořádá závod s kvalitním občerstvením a zázemím a pěknou tratí jako bylo na Karlštějně, tak železní muži napíšou, že dostali akorát ošklivý triko a jak to bylo hrozný. S takovými lidmi já závodit nechci a s tímto přístupem bych se ani nedivil, až začnou závody dl. triatlonu u nás ubývat."
Dobry plavci a drafting...Anonym30.09.2008 14:27, Reagovat
... to je udel lepsich plavcu, ty kdyz dojede balik a oni pojedou s nimi, i kdyz v ramci pravidel, tak jsou vzdy obvineni z hakovani.:((((( A pak bohuzel i velice rozsirena vymluva, i mezi nasimi spickovymi zavodniky, ze oni nemohli dosahnout lepsiho vysledku, protoze vsichni okolo, samozrejme krome nich samych, jezdi v haku.
Tome, nenech se odradit!
Proc nikdo nejedeMirek, 30.09.2008 14:33, Reagovat
Možná by stalo za to položit si otázku, proč lidi chtějí jezdit ironmanské vzdálenosti? Kolik z nás má zajem jezdit 9x tam a zpet po uzavrené dalnici 180km kde ve vedlejsím pruhu stojí nekonečná kolona čoudících aut. Plavat v ledové špinavé vltavě 4 km? Zvlášt když je zavodů z kterých je možno si vybrat velké množství (ve stejnem terminu). Tech 10 lidi je presně tech, kteří si tam jedou pro penize nebo snadne body do poharu. Nastestí ale takto neuvazuje vetšina a už podruhé se to ukazalo. Proc tam jezdí Petr Vabroušek je mi neznámo tipuji, ale že to bude z profesionálních duvodů (vydelávání penez)

Zavodů i lidi co dělá dlouhý triatlon neuveřitelně pribývá jak v čr tak v evrope. Neni duvod se bát. Ani toho že nebudou jezdit lidi ani toho ze nebudou zavody. Problémy zpusobuje právý opak zavodu je moc a potýkají se s rozmelněním poctu zavodníků.
Re: Proc nikdo nejedejmaselnik, 30.09.2008 15:19, Reagovat
naprosto souhlasím. Když se nejmenovaný závod střihne 14 dní před mistrovství republiky na stejné trati, navíc do kolizního termínu s renomovanou půlkou v Mělicích, proč by tam proboha lidé přijeli. Musím říci, že je pozoruhodná úvaha vinit z neúčasti na závodě celou komunitu dlouhého TT, místo chycení se za nos pořadatelem.
Povolení draftingu na dlouhém je asi na dlouhatánský flame a je celkem jasné, že dobří plavci i silní běžci můžou být jeho zastánci. Zatím jsou ale pravidla jaká jsou, Tomáš má určitě pravdu v tom, že co rozhodčí netrestají je podle pravidel, ale já třeba vím, co jsem viděl na moraviamanu na vlastní oči.
SouhlasímMarek, 30.09.2008 15:45, Reagovat
Plně souhlasím s Tomášem Bedbářem, že o pravidelch mají rozhodovat rozhodčí a ne závodníci, či diváci, či pořadatelé. Stejně tak jako ve fotbale, v hokeji. Diváci, trenéři, vedení vždy fandí těm svým a tak jedni vidí penaltu a druzí v žádném případě, stejně tak ofsajd, ruku, faul atd. Triatlon je hodně náročný sport (mylsím si to) a je škoda neuváženě nařknout ty nejlepší z Vás. Co budete dělat, až přestanou ti nejlepší závodit ? A pravda je také, že u profi triatleta čtu velmi často, jak on jezdí dle pravidel a všichni okolo jen hákují. Přeji T.Bednářovi dobrou přípravu a nějaký TOP výsledek. Stejně tak i Vám ostatním triatlonistům, kteří tento náročný sport děláte.
No nevímJirka, 30.09.2008 16:09, Reagovat
Právě proto, že jsou rozhodčí připodělaný strachy diskvalifikovat čelo zavodu jsou všechny problémy. Když zavodníci v poli vidí jak si celá špička hakuje, udělají co? Je to hlavně v poradaleli, který si dělá aliby že on zato nemuže to rozhodčí dodaní svazem (pri poharových zavodech) (nebo v nepoharových, kde to poradatel necha na ferovosti zavodniku). Za zavod ale zodpovída pořadatel, a když rozhodčí jezdí na výlet pro kapesné musí si poradatel zajistit regulernost sam. Pokud chce, pokud nechce je alespon o cem diskutovat.
THANKSLUKÁŠ SLATINSKÝ, redaktor, 30.09.2008 16:13, Reagovat
DĚKUJEME ZA KONSTRUKTIVNÍ A KULTIVOVANÉ NÁZORY!!!!
drafting, 30.09.2008 17:04, Reagovat
drafting bych nepovolil, je to to co přitahuje v zahraničí tolik lidí na zavod. stačí se jen podívat kolik lidi drafting odradil v kratkém triatlonu. I na olympiade ta cyklistika byla o ničem, nic se tam nedelo a to je divacky atraktivní?Me to teda nebavi:=)
Re: drafting3athlet, 1.10.2008 22:38, Reagovat
no skus ale predstavit na olympijskom triatlone, ked vyplava cela skupinka nejakych 20-30 ludi ako ich vsetkych chces dat do rozostupov 10m.....
Re: Re: draftingtridudu, 2.10.2008 08:20, Reagovat
.... problém háku - jednoduché (alespoň dle mne) - žákovské triatlony bych rozhodně se zrušením háku neměl problémy - to samé se týká dorostu - co se v mládí naučíš... . Zvláštní je to, že za velkou louží a nejen tam olympijský (to je hrozný název...) se jezdí bez háku a na startu je více lidí než u nás. Hákování zabilo krátký triatlon. Povolením háku v českých zemí se mnoha lidem, který se motají kolem něj ulevilo, že konfrontace po závodě jak je to někdy v dlouhém odpadnou a rozhodčí či jiní, budou mít o starost méně.... . Triatlon je jen jeden a to dlouhý a vše ostatní jsou odnože, které by se měli podle "krále triatlonů" řídit..... .
Re: Re: Re: draftingMartin, 2.10.2008 08:36, Reagovat
Souhlasím s Vámi. I já si myslím, že triatlon je plavání,kolo a běh a vše INDIVIDUÁLNĚ. Když vyleze na O.triatlonu skupinka, prosadí se dobří cyklisté stejně jako v dlouhém a ti co jsou slabší odpadnou. a hlavně by jste měli závodit v kopcích a pak by to uhlídat šlo.
a co taktoJirkaA, 30.09.2008 20:25, Reagovat
Když se rozhodčí bojí přední triatlety disknout,tak ať se zavedou něco jako trestné "distance". Prostě dotyčný závodník absolvuje na běžecké trati několikrát např. nějaký kopec apod. Mám pocit, že už se to na nějakých závodech objevilo. Provinilý závodník tak bude moci závod dokončit a "našetřenou" energii za jízdu v háku prostě vydá v těch trestných kilometrech... :-)
To je to saméJirka, 30.09.2008 21:37, Reagovat
rozhodci kolem nasich ceských hvezdicek jezdi v rukavickach, meli by platit pokuty nebo nedostat kapesne
SItuace v dlouhém neni zoufaláMichal, 1.10.2008 05:19, Reagovat
Situaci v dlouhém nepovazuji za zoufalou. Pravda je, že se v dlouhém pár zoufalců pohybuje, ale kde nejsou zoufalci. Povolit haky v dlouhém, tak si myslim, že je to konec dlouhého triatlonu.
RozhodčíOta, 1.10.2008 09:24, Reagovat
Omlouvám se dopředu, ale představovat se zatím nebudu. Ikdyž do diskuzí často nepřispívám, tak teď cítím příležitost dozvědet se něco nového. Rozhodčího dělám přes 10 let a z toho posledních 6 let vždy na konci sezóny přemýšlím, jestli má cenu v tom pokračovat. Kdo napíše, že to rozhodčí dělají pro peníze, je k smíchu. Ve většině případů odměna pouze pokryje náklady na cestu a stravu. Výsledkem je zabitý den, který jsem mohl strávit aktivnějším způsobem - např. tréninkem na kole. Takže se ptám, koho konkrétně obviňujete z toho, že se chová jinak ke špičce a jinak k hobíkům? Pokud pískám na dlouhém, tak se vždy zaměřujeme hlavně na špici, protože ta jede o peníze, takže tvrzení, že hlídáme nejlepší proto, že se jich bojíme je opravdu zoufalé. Jen tak pro zajímavost, kolik z vás, co píší do diskuze, dorazí na valnou hromadu a zde vyjádří svůj názor a pomohou zlepšit stav triatlonu u nás? A kolik z vás by dokázalo jezdit několik hodin na motorce a dohlížet na regulérnost? Díky předem za odpovědi...
Re: RozhodčíMirek, 1.10.2008 11:18, Reagovat
Já nevím kolik lidí by zvládlo na motorce a hodnotit regulernost. Co ale vím, že ti kteří se o to na CP pokousejí, tak tem se hodnotit moc nedaří. Duvod nevim, možná tedy když je to pro pana rozhodciho z diskuse zabity den, tak možná si jeste nechce delat zle u zavodniku a proste jen tak jezdí na motorce a kouká po krajině. Uhlídat 3000 lidi na ironmanech je oříšek, ale uhlídat 10 - 100 lidi na malém okruhu nevidim jako problém musi se ale prisně
Re: Re: RozhodčíOta, 1.10.2008 11:59, Reagovat
Mirku, neberte me hned za slovo. Ten zabitej den je v uvozovkach, kdyby me to alespon trochu nebavilo, tak to nedelam. A jet nekam, jen proto, abych si to kompenzoval zpusobem piskani? Proboha, to snad ne... Ano, uhlidat cca 50 lidi na mensim okruhu je celkem realizovatelne, ale tim uhlidat predpokladam mate na mysli, kdyz se nekdo snazi dlouhodobe hakovat. Pokud dojde k predjizdeni zavodnika (na to ma rychlejsi zavodnik dle pravidel 30s), pak to lze uhlidat pouze tak, ze by se rozhodci vyskytoval u kazde takoveto situace a to pak pri 100 lidi dela cca 10 - 15 motorek. Proto rozhodci nemohou byt u vseho. A ruku na srdce, kolik zavodniku ci doprovodu alespon jednou cetli pravidla CSTT a vi tedy, podle ceho se toto posuzuje? A jak uz mnohokrat zaznelo, je to hlavne v zavodnicich. Taky preci neokradete nekoho na ulici jen proto, ze vas policie nejspis nechyti.. A nehlede na to, ze hlidani haku neni jedina starost rozhodcich, to ostatni se ale bere jako samozrejmost...
Re: Re: Re: RozhodčíMirek, 2.10.2008 10:21, Reagovat
Hned rozdavat karty, doba je na to zralá, zadné neustálé napomínání.. Pokud někdo predjízdí tak ten předjízdí pokud někdo hákuje tak ten hakuje. Je to velký rozdíl a rozhodcí to pozná pokud chce. Jde o to že musím být prisný ne pořád jen napomínat, musím ty karty rozdavat. Jinak kazím zavod i pro ostatní.
Re: Re: Re: Re: RozhodčíOta, 3.10.2008 08:03, Reagovat
On ten rozdil mezi predjizdenim a hakovanim bohuzel neni vzdy tak markantni. Ze by se napominalo bez karet, o tom nic nevim. Napomenuti = zluta karta a stop and go.
Re: Re: Re: RozhodčíMartin, 2.10.2008 10:23, Reagovat
S tema zloději to nebyl nejlepší priklad. Zkrátka toho koho chytí toho potrestají, nepustí ho s odůvodněním krade kde kdo tak my te tedy jan napomínáme priste nekrad.
Re: Re: Re: Re: RozhodčíOta, 3.10.2008 07:53, Reagovat
Se zlodeji to byl priklad s pohledu zavodnika - psalo se tu, ze spousta lidi hakuje, protoze vi, ze bude nepotrestana.. Proto ten priklad se zlodeji - je to i o zavodnicich. Samozrejme rozhodci je ten, kdo to ma kontrolovat, ale stejne jako policie nechyti kazdeho. Jina vec je, ze ocividne mate pocit, ze rozhodci (nemam rad pausalizaci) nefunguji tak jak by meli. Pak ale staci si s danym rozhodcim promluvit a zjistit, kde se stala chyba, nebo napsat pripominku na TK. Pripominky v diskuzi jsou vetsinou k nicemu...
Re: Re: Re: Re: Re: RozhodčíMirwk, 4.10.2008 08:29, Reagovat
Ja myslím, že nejsou diskuze k nicemu.
Nesouhlasím:-), 1.10.2008 10:48, Reagovat
Pro vyváženost diskuze se dovolím připojit s tím, že nesouhlasím:-) Téměř s ničím - draftem počínaje přes nevděčnost závodníků za Bigmana až třeba po to hákování.

Na druhou stranu nemám problém si přiznat, že je Tomáš Bednář lepší závodník než já. No, je, ve všech disciplínách. To ostatně není nijak těžké, lepší než já jsou prakticky všichni triatleti. A přestože jsem ze závěru startovního pole, mám také nějaký názor. Tentokrát prostě odlišný.
taky nesouhlasím s TomášemHonza Šiml, 1.10.2008 11:35, Reagovat
ahoj kamarádi,soupeři atd.Tento rozhovor byl zjevně napsán tak,aby zase vyvolal nekonečnou diskuzi,která v posledních týdnech již utichla.Nevím,kde se T.Bednářovi bere tolik zloby nebo pocitu křivdy a zoufalství,znám ho jen ze závodů podle vidění a osobně proti němu němu nic nemám.Jediné,s čím z jeho rozhovoru - monologu souhlasím je to,že je neustále napadán za jízdu v háku hlavně on.To věřím,že ho štve...Ale jinak: Bigman - cca 10 závodníků,a sám Tomáš ví nejlíp,proč tam byl.Ano je to "poloprofík",tak proč odmítat peníze.Ale ostatní dali přednost půlce v Mělicích a pokud se nepletu,bylo tam historicky nejvíce startujících v ČR na středních či dlouhých tratích (myslím přes 160)- zoufalá situace???
Za dva týdny Moraviaman - historicky nejvíc startujících v ČR na klasicky dlouhých distancích(myslím asi 150?).
Já mám naopak pocit,že situace na dlouhých tratích byla letos nejlepší za posledních 10 let.
A co Krušnoman,půlka v Litovli,půlka na Karlštejně,Lipno,Doksy,Žďár?
Mějte se hezky,Honza.
Re: taky nesouhlasím s Tomášem, 4.10.2008 13:18, Reagovat
Přesně tak. Asi to každý vidí z jiného úhlu pohledu - ambice, výkonnosti, mentality. Letošní rok navázal na loňský úspěšný vzestup v dlouhém. Výborné závody, úctyhodní pořadatelé, početná startovní pole, dobré vztahy. Nic není dokonalé. Objel jsem toho většinu a atmosféru na závodech považuji za výbornou, repre nebo hobík veterán. Věřím, že pořadatelé závodů umí rozlišit rozdíl mezi realitou a diskusemi na internetu a budou pokračovat ve skvělé práci. Tomáši, fandím Ti a je mi ctí stát s Tebou na startu, ale jestli jsi osobně frustrován tak do toho netahej stav triatlonové obce. Zdravím všechny kamarády.

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka