Xterra Denmark 2006

14.08.2006 -
Uháním ve vypůjčeným Vitu od bráchy odpoledním Brnem vostošest. Musím si vyzvednout ještě bajka v bikezone, kde mi nandávali nový Xtéčkový kliky a Lxovou přehazku a v šest na Palačáku už startuje kocourkův středeční běžecký závod. Po závodě jedu rovnou pro Tomáše a Lukina do Lískovce a pak do Popůvek pro lamu Karlose. U Kódla mi Renča ještě stihne udělat super-výbornou omeletu, zatímco Tomáš s Lukinem jedou pro zapomenutý kravský zvonec, kterým nás chtěj hecovat při závodě.
Po cestě ještě přibíráme v Práglu u Černýho Mostu Kubajse a pak už to hrnem přes Německo do dánského Arhusu, kde se v sobotu jede EP v Xterra triatlonu.

Cesta utíká docela rychle a po 17 hodinách z Brna jsme v kempu Ajstrup, asi 20km od Arhusu, kde se ubytováváme v super luxusní, ale i super drahé chatce. Po dlouhé cestě již nemám dostatek sil na smlouvání a tak podléhám dánské drahotě i arogantnosti s jakou si řekli o 5% příplatek za platbu kreditní kartou.

Počasí je zatím výborné. Na obloze jsou vidět jen ty typické kopulovité obláčky nízko nad zemí, ve kterých si každý najde ten tvar co ho zrovna napadne. Zatím nic nenasvědčuje předpovědi, která na víkend slibovala nad téměř celou Evropou déšť a zimu. Natěšeni po dlouhé cestě na pohyb, jdeme se hromadně proklusnout na dánské pláže omývané Baltem. Jen Karlos zůstává na chatce neboť prodělává nějaké menší nachlazení s bolestí v krku. Po pár kilometrech to Kubajs s Lukinem otáčí zpátky do kempu a já s Tomášem pokračujem dál směr Arhus, do lesů, kde se má xterra závod odehrávat. Cítím se po středečním závodě docela unavenej, ale nové prostředí a naivita, že doběhnem až k místu startu, nás doženou až někam doprostřed Arhuských lesů. Po 36 minutách běhu to vzdávám a nechávám Tomáše svému osudu a otáčím to zpátky do kempu. Bohužel cesta zpět nebyla tak snadná a při malém zakufrování sem doběh na pokraji hlaďáku a vyčerpání do kempu. Tomáš dopad snad ještě hůř, bloudil prý u kempu téměř půl hodiny než se doptal nákýho Dána, kde je ten náš kemp. Před 7 večer vyrážíme všichni auťákem do místa startu. V 7 se totiž pro zájemce pořádá hromadná projížďka po bajkové trase závodu. Suché traťě závodu jsou až nepochopitelně lehké. Snad minimální převýšení a technických pasáží jen poskrovnu dávají tušit, že to bude velmi rychlý závod. Kubajs se zdraví s pár eliťákama, zatímco Karlos si je po očku prohlíží, aby věděl koho musí porazit. A pak vyrážíme zpátky do kempu. V Dánsku mají řidiči povoleno 0,5 promile alkoholu v krvi, což je řadí v tomto směru mezi nejbenevolentnější národ v Evropě. Této skutečnosti s radostí využívám a za volantem si dávám jednoho půllitrovýho Jiránka na posilněnou. Na večeři děláme výborné Panzani těstoviny s omáčkou stejné značky a sevilskými zelenými olivami. Chybí jen olivový olej.

Páteční den je ve znamení prohlídky města Arhusu, xterra běhu a pastapáry. Tomáš s Lukinem, coby jako náš doprovod, chtějí vyzkoušet náročnost tratě xterra běhu a přihlašují se do závodu. I když jsem Tomášovi říkal pořadí cen pro vítěze, rozhod se o férovej závod a s přehledem několika tříd tento závod vyhrál a přišel tak o cenu pro druhého v pořadí, sportestr Polar S410. Lukino, půlkař, šel do závodu po několikaměsíční odstávce, a tak taky dopad. Docela našrot. Ale byl nakonec rád, že to běžel. Jak nejlíp nastartovat další trénink než závodem, že? Bohužel se ke konci běhu již přihlásila o slovo slibovaná předpověď počasí a začalo pršet. Tomáš si pak se sebezapřením převzal cenu pro prvního - tkaničky do bot s kupónem na Saucony a pak následoval přesun do jednoho hotelu na pastapárty. Na gauči hotelové recepce jsme chvíli vymýšleli strategii jak tam protáhnout Tomášem s Lukinem, aby nemusili za to navíc platit, ale naštěstí nám v pravou chvíli ukázal cestu z této situace Pilouškovic team, kde holky nedostaly při registraci zelený lístky a tak stačilo jen říci, že Tom s Lukinem taky ne. Nudnou pastapárty s výborným jídlem jsme ukončili procházkou po pláži, kde se Kódl vsadil, že vyjede takovej jeden travnatej svah z pláže k hotelu. K této sázce musím podotknout, že jsme opravdu nic nepili, neboť alkohol nebyl v ceně pastapárty a na drahý Tuborgy měl snad jen ředitel Xterry - Dave Šedivý s jeho novou finskou přítelkyní. Kódl i přes několikery pokusy nakonec svah nevyjel a musil jít do moře na Adama. Nakonec vyšel z této sázky jako vítěz, neboť mu toto večerní osvěžení v Baltu ukončilo jeho nachlazení.

Přes noc lilo jak z konve, nicméně sobotní den začínal ještě bez deště. Ten se o slovo přihlasil asi tak hodinku před startem a pak už lilo a lilo s nějakýma přestávkama až do neděle.

Závod se tedy jel na již trochu rozbahněných tratích, nicméně to díky výškovému profilu na rychlosti tolik neubralo. Asi nejtěžsí z celé xterry bylo plavání v rozbouřeném Baltu. Vlny si s námi dělaly co chtěly a pro nás špatné, sladkovodní plavce to bylo opravdu náročné. S Kódlem jsme si již hned po startu naplavali asi tak o 30sekund navíc tím, že jsme plavali na špatnou bójku než zbytek startovního pole. Po plavání nás čekal zatavovací výběh po opravdu nekonečně dlouhých schodech od moře k loukám, kde bylo naše depo. Kódla jsem v závodě ještě zahlédl v depu, jak vyjížděl na kolo, ale pak už ne. Ani si nepamatuji, že jsme téměř spolu vylézali z moře. Asi to bylo tím, že jsme byli pokryti mořskými chaluhami. Na bajku to bylo opravdu tentokrát lehké a s plánem si tento závod jet spíše napohodu než do toho bušit naplno. Jel jsem si svoje tempo bez menších problému. Jediné co mě vadilo, bylo to bahno v očích a ke konci problém s řazením. Tento závod byl trochu zvláštní, takovej balíkovej, noboť se na bajku sjížděly menší balíky, které pak dojížděly do depa na běh pohromadě. V běhu sem pak musel za mohutného řinčení kravského zvonu běžet dvakrát schody do nebe a přeskakovat potok, abych nakonec doběhl za totálního slejváku do cíle na celkovým 19. místě. Kódl běžel výbornej závod a nakonec z toho vybušil parádní 10.místo a jeho první prizemoney na evropským xterra závodě. Prej i nejvyší co zatím vyhrál. Kubajs si doběh nakonec na celkovém 5.místě a zdál se být taky docela spokojenej. Hlavně jak jel spolu s Lebrunem na bajku více jak půl závodu.

Po převzetí trofejí ze závodu většina osádky odhlasovala, že pojedem ještě večer domů. Než jsme se  dali na cestu zpět, museli jsme chatku uklidit. Do role hlavního otrokáře se dal Tomáš a Lukinovi přesně rozděloval svou i dalších práci. Tímto chci poděkovat Lukášovi, že nám tu chatku tak dobře uklidil a Dáni mi tak vrátili ten vysokej depozit za chatku. Jo a Tomášovi děkuji za rádio, který dělal počas cesty, Kubajsovi za jeho zvláštnost a Kódlovi, že nás všechny nenakazil.