Loukoťová Kola HED řady H3

26.01.2010 -
Představujeme kola americké značky HED. Firma HED byla založena Stevem Hedem v roce 1985. Jak už to v cyklistice bývá, jednalo se o tzv. „garážovku“. Steve se začal zabývat konstrukcí aerodynamických kol. Postupným získáváním zkušeností jak teoretických tak praktických, ať to již byly zkoušky v aerodynamickém tunelu, nebo zpracování kompozitních materiálů, vybudoval firmu, která dodává svoje kola předním cyklistickým stájím (Astana, Columbia) a nejlepší ženě v dlouhém triatlonu současnosti Chrissie Wellington.

Kola HED byla druhými nejpoužívanějšími na IM Hawai 2009. Dnes vyrábí HED 16 různých druhů kompozitních kol, kromě kol klasických, aero řidítek pro časovky a triatlon a různý doplňků.

Pojďme si ale představit kola řady H3. Jedná se o loukoťová kola v provedení H3 galuskové a H3 plášťové (výška ráfku 55mm) a dále H3D galuskové a H3D plášťové (výška ráfku 90mm).

H3 galusková kola

Provedení: celokompozit nebo hliníkový ráfek "galuskový " vlepený do kompozitu
Rozměr: 650c nebo 700c
Ořech: Shimano/Campagnolo
Hmotnost: přední kolo 670g
zadní kolo 830g
Použití: univerzální
Ideální úhel větru (nejedná se o meteorologický úhel větru!) 17,5°
(více na http://www.hedcycling.com/aerodynamics_technology/yaw_calculator.asp)


H3 plášťová kola

Provedení: hliníkový ráfek  vlepený do kompozitu
Rozměr: 650c nebo 700c
Ořech: Shimano/Campagnolo
Hmotnost: přední kolo 820g
zadní kolo 1030g
Použití: univerzální
optimální úhel větru (nejedná se o meteorologický úhel větru!) 17,5°
H3D kola vycházejí z kol řady Jet 9 a jsou v nabídce firmy od roku 2007. Kdo se ale zajímá více o cyklistiku, mohl se těchto kol již všimnout při prologu Tour de France v roce 2005, kdy  Lance Amstrong použil přední kolo H3D a i díky tomu  získal cenné sekundy na  Jana Ulricha.
Kola H3D nejsou tak univerzální jako kola H3. Zadní kolo najde využití  tam kde je zakázáno použití diskového kola (např.IM Hawai). Tato kola jsou především citlivější na boční vítr. Proto se stejně jako u diskových kol  musí rozhodnout o jejich použití až podle aktuálních podmínek.
Za 2 roky produkce mají tato kola za sebou mnoho vítězství, jen namátkou Olympijské hry 2008 , Tour de France, Giro d ´ Italia, dlouhé triatlony.


H3D galusková kola

Provedení: celokompozit
Rozměr: 650c nebo 700c
Ořech: Shimano/Campagnolo
Hmotnost: přední kolo 670g
zadní kolo 830g
Ideální úhel větru (nejedná se o meteorologický úhel větru!) 17,5°
(více na http://www.hedcycling.com/aerodynamics_technology/yaw_calculator.asp)


 

H3D plášťová kola

Provedení: hliníkový ráfek  vlepený do kompozitu
Rozměr: 650c nebo 700c
Ořech: Shimano/Campagnolo
Hmotnost: přední kolo 965g
zadní kolo 1175g
ideální úhel větru: 5-25°
optimální úhel větru (nejedná se o meteorologický úhel větru!) 12,5°


Všechny modely kol řady H3 se dodávají  i v provedení Flamme Rouge (lepší, lehčí náboj s keramickými ložisky a titanové rychloupínáky.

Tato kola mají nejen vynikající jízdní vlastnosti, ale zároveň dodají vzhledu vašeho  kola to co mu určitě scházelo.

Distribuce v ČR
Martin Šimáček www.Icyklo.cz partner Etriatlon Teamu   


 

Hodnocení:
Přečteno 3520x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka
10.1.24Luxusní kola si své zákazníky vždy najdou, říká mechanik Michal Kohoutek.
21.12.23Mým snem je účast na největším sportovním svátku světa, říká Tereza Zimovjanová